Coupling
Hittade av en slump när jag slözappade lite en jättekul serie "Coupling" går lördagar på SVT 2. Vet inte vilken säsong det är men man kan ju alltid se "torennt-reprisen" är just nu inne på säson 3 av 4:a. En del avsnitt är hysteriskt roliga.
/Scrog

Ja serien engelska "Couplings" är en av mina favoriter, synd bara att Jeff inte är med längre (han gav det lilla extra i all sin charmiga pinsamhet), men det är verkligen en hysteriskt rolig serie, jag håller med:))

Lyfte ut detta och lade i en egen sträng, handlade inte om couplings
Couplings är väääldigt kul!
(Minns "tvåspråkiga" avsnittet med israeliska tjejen i baren…)

Mitt favoritavsnitt måste vara det när Jeff strippar för sina föräldrar på en överraskningsfest, när han tror att han äntligen fått napp på en kollega…:)

#4 Haha, jag tror jag faktsikt just sett den senen, det är visseligen det ända jag sett av den. Vad jag minns så var det på något kontor eller nått… ;)
#1 Kom just fram till säsong 4 igår och märkte att Jeff inte var med längre. Känns jättetrist han var ju viktig för serien och ersättningskaraktären verkar inte alls lika bra.
#3 mycket bra avsnitt.
#4 också en favorit.
Mitt favorit avsnitt är nog det när Sally och Patrics flickvän (som tror att Sally är lesbisk) hamnar på toaletten tillsammans…
/Scrog

Ja det avsnittet är också bra, scrog. Jag som aldrig brukar se serier på det sättet, med favoritavsnitt och sånt tönteri - men den här serien är verkligen speciell:)
Nej Jeff var verkligen klockren, hans ersättare är ok (om man inte hade ngt att jfr med…), men höjer verkligen inte det där lilla extra utan är mer en i gänget som försöker gå i alldeles för stora skor likaom…:)

Meltyman är min favvo. Och jag håller med er, scrog och Pia, att Coupling utan Jeff är som Deep Purple utan Ritchie Blackmore. Eller nåt i den stilen.