Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2924 ggr
LiindaH
0

Nostalgi filmer

Idag gjorde jag ett riktigt nostalgi kap inne på Willys.

Lyckades hitta den tecknade versionen av Dennis på dvd för endast 20 kr.
Blev väldigt lycklig.

Dom hade otroligt många filmer för samma pris :)

Har ni också gjort några nostalgi kap på senaste tiden?

// Liinda

zoncar
0

Jo fast då tänker jag t.o.m på svart vita filmer eller 50-tals sådana,, men du är jätte ung, så vi har väl inte riktigt samma smak kanhända

typ Humphry Bogart, Helan och Halvan samt liknande

LiindaH
0

hehe nä det här med nostalgi filmer kan ju varieras stort mellan oss alla.
Men det är klart jag har sett hela och halvan ;)

// Liinda

zoncar
0

Jo så är det väl allt men jag gillar att höra vad yngre personer tycker om, det ger en slags "krydda" till film intresset

LiindaH
0

Ja det förstår jag verkligen!
Just nu har jag en stilla stående hjärna, annars så hade jag kommit på massa filmer jag sett som är riktigt gamla för mig.

// Liinda

elyse
0

Ja, hela tiden. Jag köper mina DVD från amazon.co.uk och har bl.a. fått Bernard och Bianca för ca 20 kr.

LiindaH
0

Oj, Då ska jag kolla den sidan.

// Liinda

zoncar
0

Djungelboken ett hett tips ,jo jag vet varenda j#¤%% jul!! men hela filmen är trevlig om man nu gillar tecknat, gammal!! jo men storyn är väl tror jag oförändrad, eller??

elyse
0

#6 Ja, man kan få tag på riktigt billiga filmer där, ibland helt nya.

LiindaH
0

#7; Åh ja djungelboken är helt suverän, herre jösses va länge sedan det var man såg det.

Det är lite tråkigt att dom ska göra massa andra delar av filmerna så lång tid efter att den första kommit ut.
Jag vill inte ens se dom andra delarna, då ajg är rädd att första minnena från dom första.

// Liinda

Azmaria
0

scooby doo, where are you? ;) (icke de nya, utan orginal, tecknat)

Epic serie man såg på som barn. Just nu ser jag på några gamla goda avsnitt på datorn, dee ni. ;P

Make Pasta not War, Vee~

LiindaH
0

Ja scooby doo är en hit här hemma.
Vi har dom gamla på dvd. Så jäkla roliga

// Liinda

zoncar
0

Jo Scooby doo minns jag från 70-talet, tyckte den vad otäck då vad väl ca 8-10 år och skrek alltid efter mamma, på den tiden brukade den sändas på julloven vid nio tiden på morgonen, ett program med Beppe Wolgers!!!!

LiindaH
0

Ja lite läskigt var det allt när man var liten.
Men tur att man alltid hade mamma nära :)

Vad var Beppe Wolgers för barnprogram?

// Liinda

zoncar
0

Ett jullovs program som hette Där är du, här är jag, programmet sändes mellan 71-74  ifall du är nyfiken finns det en sida på wikipedia som heter just jullovsmorgon

LiindaH
0

hehe oj det var riktigt gamalt ;P
På den tiden var man långt ifrån tilltänkt ens ;P

// Liinda

zoncar
0

Är lite nyfiken på vad för filmer som är nostalgi för dig, det är uppenbart att det inte är samma som för mig??????

LiindaH
0

haha, nostalgi filmer för mig är djungelboken ungefär.
Sedan självklart äldre filmer än så, dock kommer jag inte på någon film just nu!

// Liinda

zoncar
0

Pratade med en person i din ålder nyligen och han tyckte att saga om ringen var nostalgi, för mig känns den filmen som helt ny näst inpå!!

Azmaria
0

#18 jag tycker det var en tid sen den kom ut, och ja, jag håller med också att den redan känns nostalagi i sig ;)

Jag menar, böckerna är ju gamla och full med nostalagi och när det har gjorts en lyckad  film utöver böckerna så känns dom sköna på sitt sätt.

:P

Make Pasta not War, Vee~

zoncar
0

"19 håller lite med, men ändå eehumm,

Böckerna är helt klart nostalgi , där håller jag helt med dig!!Flört

LiindaH
0

Sagan om ringen är då ingen nostalgi film i mina ögon!
För min framtida barn kansek!"

// Liinda

NaimaG
0

Har hittat äldre Lassie filmer samt Black Beauty på DVD och det är inte alltid lätt att hitta på just DVD.

LiindaH
0

#22; :O Vart har du hittat dom?

Jag såg en Lassie film här om dagen.
Höll på att bli knäckt av att dom förstört Lassie så mycket.

// Liinda

NaimaG
0

#22 Digging deep.
Black Beauty hittade jag i en såndär filmkartong affärer brukar ha, likaså Lassie utom den nyaste. Jag har även en VHS Lassie film från 1951 men jag har ingen VHS-spelare men den är ren nostalgi.

LiindaH
0

Aww, black beauty är verkligen makalöst underbart.
Iallafall den äldre filmen!
Oj den måste vara riktigt gamal.

ÄR det den Lassie filmen när dom bor på ett berg?
Uppe i ingenstans, en liten pojke som är med hunden.
Oj bara för de kommer jag inte på mera för stunden

// Liinda

NaimaG
0

#25 Och i filmen heter Lassie inte Lassie utan Shep. De bor i på ett berg där de letar guld i en gruva, tror pojken är med och hjälper också. Lassie blir också förgiftad, ägaren mördad men hunden räddas utav indianer.

LiindaH
0

Åååh vaddå inte nostalgi, vet vilken du pratar om, dock inte samma som mig. MEN den är också otroligt bra den du har.
Åååh. VILL SE!

// Liinda

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan unna dig med bilder. Lassie från 1951 har du till vänster.

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har du Black Beauty, den nya och en äldre.

LiindaH
0

i "28; Filmen i mitten med mest vitt.
Den förstörde hela min bild av Lassie.

Men ack så avendsjuk jag blir på dig nu!
Jag vill verkligen ha dom filmerna du har!

// Liinda

NaimaG
0

#30 hihi

Glömde också att jag har båda filmerna Den otroliga Vandringen, två filmer så är svinsvåra att hitta. jag fick leta i 4 år innan jag ramlade över dem på en Ica nära butik i en såndär låda.

LiindaH
0

Hur lyckas du?

Ja då den enda Ica butiken nära mig ska stänga och jag kommer få flera mil ( ungefär ) till närmaste så suger det.
Men Willys brukar ha riktigt många där kollar man så fort man får chansen.
Älskar film lådorna.
Rätt som det är kommer även pojkvännen hit med en och annan film.

Här om dagen när vi var på fika hos en vän fick med oss säkert 10 filmer som vi fick behålla.
Älskar filmer, och tänker inte ge mig förrän jag har tonviss med dom.
Är på god väg ;)

// Liinda

NaimaG
0

#32 Såg nu att bilden jag länkade till är från cdon och de har filmen för 59kr såg dock inte om den fanns i lager.

Jag tycker jag har för många. Har över 150 stycken.

LiindaH
0

Man har aldrig någonsin för mycket filmer. den saken är helt klar.
Men här i veckan ska det införskaffas lite mer filmer. Ska bli hel skoj att få hem lite mera filmer.

Men nu ska jag kolla film med pojken!
Men vi hörs imorgon!

// Liinda

zoncar
0

Ni får ursäkta tjejer, men en gubbe som jag tycker att 50-tals skräck filmer är de filmer som, är mest nostalgi ja för mig då, Lassie filmerna är väl förövrigt riktigt gammla ja de första alltså, minns jag som barn den där black beuty minns jag åck gick som en tv serie någon gång på stenåldern tror jag, märkligt nog fanns tv då!!!Obestämd

NaimaG
0

Vi har ju War of the Worlds. Jag har både originalet och nya. Sedan har vi Ghost Ship, har sett originalet, 1952s version och har den nya.

Azmaria
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

whiiee, hittade sandybell på youtube när jag flummande omkring där <3

Det hörde till mina första anime serier jag såg kan man säga, fast då var jag inte medveten om att de var "anime" utan att de var någon vanlig tecknad serie

^_^

Och jag skall inte glömma bort Silver Fang, den har full med nostalagi,  även med svensk dubbling. ^_~

Någon annan här som har följt serierna förr i tiden? :P

Make Pasta not War, Vee~

zoncar
0

ÖÖÖhh va finns Ghost ship som en orginal film, detta har jag total missat!! detta måste jag kolla upp

Gillar flugan skarpt, orginalet alltså, ny inspelningen är liksom en enda stor gäspning// men nostalgi är det inom skräck filmer

Men jag tror inte LiindaH tanke var skräck som nostalgi/ sorry linda

NaimaG
0
zoncar
0

Tydligen både från 43 och 52 intressant, nyinspelningen gillade jag inte alls, några bra skådisar men ..nä

Atensia
0

#32 Åå den otroliga vandringen! Min mormor hade de två filmerna så dom kollade jag alltid på när jag var hos henne.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se