Tips på skräckisar?
Hej
Jag och min pojkvän firar 2 år nu i sommar och tänkte dra med honom till sommarstugan och sen bjuda in ett gäng av hans kompisar. Ska hyra en projektor och visa nån film utomhus tänkte jag på natten och vill att det ska vara en skräckis. Tänkte på Paranormal Activity men är rädd att den inte är så väldans bra som den sägs vara. Vi har inte sett den. Nån som vet?
Har ni tips på andra skräckfilmer, de äckligaste skräckfilmerna ni vet som bara griper en verkligen så man nästan bara kan gråta av rädsla. Försök tänka er in i att sitta utomhus, mitt i skogen, inga grannar en sommarnatt mitt i natten och se en skräckfilm. Vilken skulle ni vilja se och varför? Tänk er att om ni lutar er åt sidan så ser ni skogen bakom filmduken. XD
De här killarna är ett gäng som tenderar att analysera filmerna och gillar inte riktigt filmer i stil med the ring eller grudge eller vad dom heter. Snarare klassiker som The Mist och min kille gillade The Lake tror jag den hette. Ett par på semester kampar vid en sjö och det börjar hända otäcka grejer med nå otrevliga grabbar och det råkar bli mord och grejer. Tror dom vill ha de här lite otippade grejerna i en film. För det mesta kan dom förutsäga vad som kan hända eftersom dom är sådär analyserande. Dom vill nog bli lite överraskade över händelse-gången.
Hoppas nån förstår vad jag menar. Kommer aldrig hända igen att jag kommer visa en film utomhus med projektor såhär vad jag har planerat så vill att det är rätt film.
Om ni ger förslag på en film så berätta gärna kort om filmen utan att avslöja för mycket och berätta varför du tror att just den filmen skulle passa de här grabbarna ute i skogen sådär. =)
Kram // Pernilla
Ha en bra dag! // Pernilla
Hejsan Pernilla
Här kommer lite skäckfilmer som jag tycker är bra: jag vet vad du gjorde förra sommaren, jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren, the unborn, sjön. Mvh Caroline..
http://www.youtube.com/watch?v=99yCJwP97Uo = jag vet vad gjorde förra sommaren. http://www.youtube.com/watch?v=99yCJwP97Uo = jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren. http://www.youtube.com/watch?v=KNjpWjdRX54 = the Unborn.
Ja det är bra filmer men tror att de här grabbarna kommer att såga dom.
Jag tror att det absolut bästa är någonting annat än övernaturliga grejer.
Alltså mördare och psykopater. Någonting som dom kan tro på lite mer. The Mist tyckte min kille var läskig, men det är också den enda övernaturliga han har blivit skrämd av som han säger. Frågade idag.
Frågar rakt ut då om paranormal activity, vilka tyckte den var bra och varför? Annars, varför var den dålig?
Är den ungefär i stil med blair witch project typ?

Personligen så tycker jag Paranormal Activity är något överhypad, men är fortfarande en bra film. Jag upplevde huvudkaraktärerna som väldigt trovärdiga och kände starkt obehag när det började eskalera.
Rekomenderar annars The Descent
Masters of Horror serien kan vara värd att kolla upp också. Varje avsnitt är ca en timmes skräck från kända regissörer. Rekommenderar framförallt avsnitten: Incident on and Off a Mountain Road, John Carpenter's Cigarette Burns, The Fair Haired Child och Pick Me Up.
Angående the Unborn, som jag erkänner att jag inte är speciellt förtjust i, så kan det vara värt att påpeka att tjejens ögon problem frekvent vandrar mellan hennes ögon och dörrar/övriga props verkar ha eget liv, om din publik nu är petig med sådant.
Ja dom är ju väldigt petiga. Sånna där missar är ingen höjdare då dom direkt tappar känslan. De måste bli gripna av det.
Kanske kan tänkas att Paranormal Activity blir mer gripande eftersom man sitter ute i skogen på natten i en stuga som många av dom upplevt obehag i på övervåningen?! :P
Ska försöka ordna högtalare så man får surround, blir ett himla sjå att få upp dock. Hoppas det inte kommer regna just den dagen. XD
The descent verkar som en bra film. Vet att dom gillar Alien-filmerna och dom nämndes ju där.
Dom är lite knepiga. Dom avskyr filmer som The Grudge, The Ring, Avatar mfl för att de är för långsökta eller för mycket specialeffekter. de gillar blod nå vansinnigt men det får ju inte bli för mycket för då skrattar dom bara. De stör ihjäl sig på missar i filmerna vad gäller rekvisita m.m.
Svårt att veta vad andra gillar riktigt. :P
Angående den där serien. hur menar du riktigt? Alltså varje avsnitt behandlar en film åt gången? Eller är det en mix av olika skräckisar i varje avsnitt, alltså typ bara de bästa scenerna kort. Usäkta om frågorna är dumma men jag är en sån där som bara vill bli gripen av en film och är dålig på att prova på nytt. Behöver jag gråta slår jag på en film jag vet är sorglig osv. Hur många olika avsnitt är det?
Jag tyckte att Paranormal Activity var spännande då och då, men det var mycket dötid emellan. Det läskigaste var typ de sista minutrarna..
Min sambo är en riktig skräck fantast, så vi har sett de flesta.
Han älskar alla Saw filmerna.
En film vi såg ganska nyss som han tyckte var lite otäck var The Haunting in Connecticut.. Riktigt läskig faktiskt.
Kan tänka mig att den kan bli bra utomhus i mörkret.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Cabin fever, Hostel, Fredagen den 13e, Saw.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Flugan, orginal versionen inte den med jeff goldblum en förvisso gammal film men helt klart se värd sen är ju skräcken i svara lagunen en riktig måste ses film, äldre filmer men stämmningen i äldre filmer är oslagbar ja i mitt tycke, sen är alien filmerna absolut mycket bra! filmer som the ring osv obegriplig smörja då kan man likaväl se på lilla huset på prärien, men vad fasiken ska man i skogen mitt i natten att göra???? har bara gjort det när jag vad tvingad att vara militär fjant och det är tack länge sedan, kan inte riktigt förstå dig?? men tror att alien den första filmen borde passa då tror ja HEEJJ

Varje avsnitt av Masters of Horror är fristående och är ser ut precis som en vanlig film, bara det att speltiden är kortare än normalt.
Lycka till med filmvalet!
Haha, alltså som jag sade, ska fira 2 år med killen ute i deras sommarstuga. Bjuder in ett par killkompisar på öl och badtunna och en sen filmkväll efter det. :P
Vi är inga stadsmänniskor precis! XD
Tack för tipsen. Ska se vad jag väljer. Fler tips är altid välkomna. =)
Ils/Them kan jag tänka mig passar väldigt bra att se ute i ingenstans. Handlar om ett par som anländer till en öde stuga i skogen, och blir trakasserade och jagade av främlingar mitt i natten. Finns även en amerikansk version - The Strangers. Har inte sett den dock.
_No way! Yes way!
En film jag sett som heter "Rest stop". Den är ganska obehaglig, lite "saw" anda men mycket bättre!
Handlar om en rastplats typ, ska se om jag kan hitta länken? Dne är snyggt filmad, med grymma inklippsbilder.
Man får se "hemskheter" som när man borrar med en borr in i ebnen osv, fast man får inte se… Allt, man får se snabba snuttar. Den är grym.
En mysig rysare i Clockwork orange anda är "Funy Games", det är kanske inte en direkt skräckfilm men man blir väldig illa till mods av den.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
"Jeepers Creepers" är väl lite av en klasisker också, men det är också en monsterfilm, och det kanske bara är jag, men jag tycker monster filmer är lite löjligt.
"Teeth", hehe, kan vara ett alternativ, fast den är ju ganska snuskig. Handlar om en flicka som bor nära ett kärnkraftsverk och får tänder… där man inte vill ha dem så att säga.
Är inte så bra på just skräckfilmer, kollar mer på rysare och obehagliga rmen nu fick du någratips iaf?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Några nya tips, fast detta väcker väl mer skratt, hoppas jag!!??
Mördar tomaterna, Killer Condoms, den sista filmen handlar om en kådis som bits, kanske mera kul och roligt eller??
Jag tipsar om Barnhemmet.
En av mina favvoskräckisar, skrämmande utan att vara det minsta blodig.
Fruktansvärt bra film i mina ögon, dessutom har den fått väldigt bra recensioner.
Tack för alla tips. Har valt att ladda ner flera olika så har tagit många av tipsen här. =)
Fler tips är alltid välkomna.
Ska ladda ner Teeth och Killer Condoms också ifall de känner för nåt sånt.
Eller vadför inte "tjejen som ladda ner filmer från internet" hehe
var försiktig det är inte värt böterna, har en kompis som åkte på rejäla böter, jo det förekommer även i en sån byhåla som Karlskrona
Va, på torrent?
Jäpp tyvärr
pernillaa ja e änna avensjuk på eran sommar ;) sådär skulle jag med vilja ha de! se skräckis ute i skogen å utomhus :P
du måste tala om hur de gick fter de :P
nu minns ja int den film som ja tyckte va bra, ska leta upp den, de e en sån film såm killar brukar tycka om..
annars bra tips..
fast barnhemmet va inte ett dugg läskig, lite uttråkad blev ja.. men bra annars! de va lite hålla i andan men alla tycker olika=) inget illat menat
Hyrde Paranormal Activity för nån vecka sen och till en början var den riktigt tråkig. Sen blev (iaf jag & pojkvännen) livrädda. Vi vågade inte gå på toa ensamma utan varandra, haha!
Rekommenderas!
Ja jag har ett par stycken nu så har planerat att folket får välja, majoriteten bestämmer. Ja jag ser verkligen fram emot det! =)
Ja vad för inte Död snö, en Norsk zombie film absolut inte otäck ,men filmen driver med liknande filmer ganska skön faktiskt, men sen är ju smaken som ba….!! "eller kanske skräcken i skogen, va?" en annan kul film är en amerikansk varulv i London, inte heller otäck men med en viss charm!!
gå nu inte vilse i skogen va!! hHEjJ // en urbaniserad lantis