Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1536 ggr
Faxlin
0

Bästa tecknade barnfilm

Ja, nu har vi haft många trådar om bästa/ sämsta film. Nu undrar jag vilken är den bästa barnfilmen (tecknad eller animerad)?

Jag har många favoriter inom olika epoker.
Ice Age
Lejonkungen
Tarzan
Lady & Lufsen
Shrek

Är några klart sevärda filmer. Fast självklart finns det många fler. Men vilka tycker ni?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Landet för länge sedan filmerna om "minisaurerna" har räddat mig från att "lillebrorsan" Neo ska tjata ihjäl mig..Så jag måste tyvärr rösta på det../Mamma till en film fanatiker

Faxlin
0

Dom är också så otroligt bra.

Audiatur et altera pars

tillalex
0

Aristocats

AndersE
0

Djungelboken

Saber
0

Vågar knappt säga vad jag tycker, men jag måste det ändå. Snälla sätt inte Shrek som teckand barnfilm! Ni måste kunna skilja på teknat och teknat!

Cartman
0

"Mr. Bug Goes to Town (1941)" aka "Hoppity goes to town" aka "Hoppe kommer till stan". Det var lite mer oljemålning över rullarna på den tiden jmfrt med dagens CGI-skapelser.

Faxlin
0

#5 Varför då?

Audiatur et altera pars

Saber
0

Men ni säger att det är en barnfilm? Menar du då att alla icke tecknade är vuxen-filmer?

Faxlin
0

#8 Om du tittade noga på startinlägget så skrev jag med att det skulle vara tecknat eller animerad för att på så sätt begränsa till dessa barnfilmer. Men självklart det finns massor av bra barnfilmer som inte är tecknade också. Men det var inte dem jag var intresserad av att höra era åsikter om i just denna tråd. Och bara för att de är betecknade som barnfilmer behöver inte betyda att vuxna inte tycker om att kolla på dem. Men om vi återgår till just Shrek. Vad är det som gör att du anser att den filmen inte platsar in på beskrivningen tecknade/animerade barnfilmer? Jag förstod nog inte det i alla fall. Skulle vara om du går på kategorin på baksidan av filmen i sådana fall: Komedi står den som på vhs, men inte på dvd upplagan. Den marknadsfördes som en barnfilm i alla fall med allt vad det innebär med löjliga dockor på de olika leksaksaffärerna. Skulle dock vara roligt om du kunde förklara bättre så kanske jag förstår hur du menar.

Audiatur et altera pars

Saber
0

Den är inte gjord av skaparna för att rikta sig till barn, utan för att visa den vuxna populationen att även animerade filmer kan vara bra. Nivån den ligger på är mycket högre än en normal animerad film avsedd för barn. Jag har inte sett den svenska versionen så jag är osäker ifall dom lyckas översätta bort en del av skämten jag tänker på.

Saber
0

Fast nog om detta. Bästa tecnkande barnfilm? Enkelt. Lejonkungen!

Faxlin
0

#10, de flesta skämt mister sin poäng i den svenska versionen liksom. Fast nog har de en del vuxen skämt kvar trots allt.

Audiatur et altera pars