TV4+
för att jag ska komma upp på morgnarna så sätter jag alltid på tv'n direkt när jag vaknar. i morse när jag gjorde detta hamnade jag på tv4+, de sände en gammal svensk film från 40-talet 'här kommer vi'.
frågan jag ställde mej då var, vem kollar en svensk 40-talsfilm kl 7 en måndagmorgon? (jag kollar iof sig aldrig på svenska 40-talsfilmer så för mej är det helt ofattbart)

Du tittade bevisligen…även om du kanske inte såg hela. :)
Oskar

Pensionärer vid den för dagen andra kaffestunden? Den första ägde rum vid femtiden under brevinkastet i väntan på dagens tidning…

näe jag bytte raskt till nyheterna =)
hmm … undrar verkligen om pensionärer kollar på filmer? vad jag minns så kollade mina far- och morföräldrar aldrig på filmer, mest nyheter och ibland sport.
måste vara nån utfyllnad från tv4's sida .. varför man nu måste fylla ut den tiden? =)

haha, det är föratt alla vi som inte sover ska ha något som gör att vi förhoppningsvis somnar och därigenom blir pigga så vi kan se de sevärda programmen senare på dagen. Bara en teori 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag fastnade framför "Ebberöds bank" på söndagsmorgonen när jag höll på att göra mig klar för jobbet. Fanns det och barnprogram att välja mellan. :^). Kvalificerar det mig bland pensionärerna?

Nä, de går inte till jobbet när filmen är slut.

Faderskapet säger att sedan han pensionerade sig har han aldrig haft så mycket jobba att göra som nu.

Han kanske inte heller kvalar in?
måndag: mata katten.
tisdag: gå till posten
onsdag: PRO möte
torsdag: ärtsoppa
fredag: kaffe med Asta på 22:an
lördag: bingolotto
söndag: vilodag, puh!
Du har nog rätt rumpino, det verkar faktiskt inte finnas tid för TEVE.

Svenska 30- och 40-talsfilmer är skitbra ju. Särskilt de gamla pilsnerfilmrena.