Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1164 ggr
Emma
0

Söta eller salta?

Det verkar som att popcorn är något som får folk att 'välja sida'.

Vad tycker du bäst om? Sötade eller saltade popcorn?

Och när jag ändå håller på skulle jag vilja införa ordet poppmajs, är det någon som har något emot det?

Emma

Pia
0

Söta verkar urläbbigt…:( Lagom salta tycker jag de skall vara, fast biopopcornen är ofta både översaltade, torra och smuliga…

Stefan
0

Vad menar du med sötade popcorn!?

Pia
0

Jag har sett läskiga recept på söta popcorns-tårtor (!), typisk amerikanskt påfund skulle jag tro…

Saber
0

Säljs det söta popcorn i svergie? Har alldrig smakat eller sett det! ;)

tillalex
0

Nä,kalla du de söta för poppmajs så man inte råkar äta dem i tron att det är popcorn :-)

Cartman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rekommenderar OBH Nordicas Big Popper (389 spänn hos Clas Ohlson). 100 % poppade med perfekt resultat på 0-tid, kapacitet 4.5 dl.

Sen måste jag lägga in mitt veto mot ordet "popmajs" med tanke på dom stackars turisterna (amerikaner). Här besöker dom Sverige och vad får dom läsa på skyltarna? "Farthinder", "Bad Camping". Om vi nu byter till popmajs…

Apropå sött eller salt, varför inte ha kanel i popcornen? C

Oskar
0

Föredrar nog de salta. Är man svensk så är man. :) Sen finns de ju de som är färgade också har jag för mig…

Oskar

Emma
0

Jag gissar att det är en vanesak vad man gillar bäst (surprise!). Min pojkvän tyckte att saltade popcorn är jättekonstigt, men han har börjat vänja sig nu.

I Tyskland är sötade popcorn det normala. I England, Holland och Mexiko kan man välja. Indien och sverige har bara saltade.

#2 Sötade popcorn är liksom kanderade, lite karamelliga.

#3 popcorntarta! haha, vad kul! Nästan sa att jag är sugen pa att testa.

#4 Nej, jag har aldrig sett sötade popcorn i sverige. Men testa nästa gang du är ngn annanstans.

#6 slutstation är ocksa ett roligt svenskt ord :)

Linda
0

Salt

Pernilla
0

Tyvärr får jag nog säga att jag har jättesvårt för söta popcorn…. men jag tycker å andra sidan att vinägerchips är rätt goda, så lite osvensk snackssmak har jag nog ändå…

Faxlin
0

Salta vill jag ha mina i alla fall. Fast jag har aldrig smakat så det kan bli felvisande att svara då.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Luckyman
0

Inge popcorn alls tack… fastnar bara i tänderna… Dessutom upplevs ju bio bäst utan smaskande och godispåseprassel… :)

Kaj
0

Förr i tiden såldes det faktiskt smaksatta popcorn i Sverige. Kommer ihåg att det fanns jordgubb, citron och några till smaker.

Anne
0

Jag tycker att karamell-popcorn är jättegoda, jag. :)

Emma
0

#13 Oj vad häftigt! Skulle jag vilja smaka! Men det finns säkert en anledning till att de inte går att få tag på längre.