Wallander
Nu har jag även kollat nästan alla Wallander filmer.
Vad anser ni i förhållande till Beck filmerna?
Jag tycker att Wallander filmerna verkar vara mer av amatör karaktär - ja nu tog jag i men jag menar det. Många av replikerna verkar vara tvekande och lite struliga. Historien hänger inte riktigt ihop. I mitt tycke verkar det som om dessa filmer har sats ihop på för kort tid och med för liten budget där man sett sig tvungen att låta vissa taffliga insatser av annars mycket bra skådespleare passera pga tid och kostnader.
Beck filmerna (de senare med Peter Haber som Beck och Kjell Sundvall som regisör) håller en överlägsen klass. Där ser man att otillräckliga insatser av skådespelarna inte gått igenom utan har tagits om till det blivit rätt - (såvida inte dessa skådespelare alltid gör allt rätt från början vilket jag betvivlar).
Tror dessutopm att beckfilmernas budget varit mycket högre för kvaliten känns mycket mer gedigen och verklig
Rösta Beck eller Wallander.
Jah har sett alla Wallander och alla Beckfilmerna och måste säga BECK, tveklöst. Inget går upp mot Gunvald Larsson och hans kommentarer…. 
Jag har också sett alla Beck- och Wallander-filmer. Gillar visserligen båda, men Beck är bättre tycker jag. Och som sagt - Gunvald Larsson och Grannen. 
Är det flera än jag som märkt - att även om det är fristående avsnitt (och man kan se dom i vilken ordning som helst) så går det en "röd tråd" igenom. Barna blir äldre och så… 
#2 ja vissa saker är bra att veta om tycker jag. Man vet vilka barnen är till de olika. Att Linda och Stefan i Wallander varitett par är bra att veta i nån film då hon surar och även han. Lite små detaljer liksom.
Den sista Beckflmen tycker jag dock Gunvald fallit ur lite. Ville haft mera skojiga kommentarer…

Jag kan tyvärr inte välja, men de två senaste ny utkomna Wallander-filmerna (på DVD) gillade jag inget vidare…
Både Beck o Wallander är bra. På sina sätt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Beck tycker jag är bäst
Jag gillar båda, så jag kan inte välja! 

Jag gillar wallander, har vissrligen sett bara en beck film men gillade inte den alls. Men wallander äger…

Beck men wallander är också bra :)

Lika dåliga båda två

Jag har sett alla Beck och alla Wallander. Jag gillar Beck klart bäst, även om de två sista (Flickan i jordkällaren och Gamen) varit lite tama. Wallanders dotter är en trotsig typ, hon har dock blivit lite bättre i de senare filmerna.