Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1360 ggr
mandy848
0

Night watch/Day watch!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(från senaste filmens baksida)

bara en sak står mellan fred och förintelse: de övernaturliga Day watch-agenterna, som slåss för att kontrollera de ljusa och de mörka armèerna.precis som The Matrix kombinerar Day watch det bästa av digitala effekter med stenhård action och skapar en helt egen värld.

jag tyckte dessa ryska nutids-vampyr filmer var heltklart ascoola! jag gillade storien även om vampyrerna har en helt klar snällare nedtoning än vad jag annars föredrar! de som kan vara lite enerverande eller jobbigt är att det är ryskt tal, och talar man inte ryska så får man hänga med! jag vande mej efter ett tag och ge dem en chans, den är helt klart värd det!!!

se gärna filmen och komentera!

Saga85
0

Jag har bägge filmerna hemma och tycker om dem. Om jag inte minns fel ska det väl även komma en trea (eller har den kommit)? Den tänker jag definitivt se isf.

Sehvrin
0

Jag har båda filmerna, men har bara sett första. Jag tyckte den var bra och rätt mycket bättre andra gången jag såg den, då jag tyckte det var svårt att hänga med i vad som hände första gången.

En sak jag gillar särskilt med filmen är att den är väldigt rysk (åtminstone vad jag kan bedömma utifrån den ryska fantasy, sci-fi och sagor jag har hört och läst) Det är faktiskt väldigt skönt att bli "drabbad" av en annan typ av berättande ibland än vårat västerländska sätt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus