Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 967 ggr
Pia
0

Fyra bröllop & en begravning

Kommer på TV 3 kl 21.00 ikväll. En av mina favoritfilmer, som jag ser något nytt i varje gång… Och en underbar rollista med typiska engelska udda karaktärer. Och John Hannahs begravningstal med dikten av W H Auden… En film som har nästan allt man kan begära tycker jag:)

Vad tycker ni??

Cartman
0

Såg den för ca 10 år sedan och visst är filmen ok. En av mina favorit-TV-serier är första säsongen av The Black Adder med Rowan Atkinson, skriven (med RA) och regisserad av Richard Curtis. Richard Curtis är också mannen bakom Fyra Bröllop och en begravning å ser vi inte Rowan Atkinson som Father Gerald "Will you take this awful wedded wife". Annars är nog Grants "Bugger, bugger, bugger…" minnesnyckeln till filmen. C

Niklas
0

Det är en av de filmer jag har på DVD. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersE
0

Jo, jag tycker också den är väldigt bra och tål att ses om. Fast jag har inte TV3…

Pernilla
0

Oh. Jag har sett den här filmen massor av gånger, men varje gång man kommer till stället där John Hannah läser WH Audens "Stop all the clocks" börjar jag gråta. Går i fällan varje gång… Himla fin film.

Pia
0

Mm, Pernilla, håller med, den fällan fungerar jämt…:)

Faxlin
0

Hmm, då måste jag komma in och förstöra allt som vanligt. jag klarar inte av den filmen. Vet inte varför men tycker den är dålig helt enkelt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars