Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1721 ggr
Staffan
0

Hjälp mig!

Jag har ett gäng filmer här hemma som införskaffades under en resa till Hong Kong under förra året. Jag har inte sett någon av dem, delvis på grund av tidsbrist men också med anledning av att jag inte vet vilken av filmerna som jag ska börja med…:

- I am Sam
- The Four Feathers
- Saving Grace
- Open Range
- Nikita
- Get Carter
- The Contaminated Man
- Carlitos Way
- The Contender
- Spartan

Finns det någon där som ni kan rekommendera?
Har ni några filmer hemma ni inte sett?

Mvh // Staffan

Stefan
0

Jag har ett bra gäng filmer hemma jag inte har sett, t.om. en dvd-film som stått inplastad (!) i..hm..ja..måste vara minst 4 år hehe

Jag har sett några av de filmerna du listar ovan. Open Range tycker jag är riktigt bra, westernfilm med Kevin Costner (jo han är bra i denna) och Robert Duvall. Den är rätt långsamt berättad, men gillar man western bör den gå hem.

Four Feathers kommer jag inte ihåg så jättemycket av mer än att det utspelade sig under något inbördeskrig i Mellanöstern..har för mig att jag inte tyckte den var så bra.

Spartan såg jag för ett tag sedan, den var inte alls dum faktiskt. Val Kilmer i riktigt bra roll.

Om det är Carlito´s Way med Al Pacino så bör du se den, mycket bra!

johan
0

Carlitos way är väldigt bra. Jag vet att du gillar Al så du kommer inte bli besviken på den.

I am Sam är också bra, men på ett långsamt och sorgligt sätt. Sean Penn är bra som sjutton (vilket han också är i Carlitos Way).

Nikita är ju en klassiker om man gillar Luc Besson. Inte riktigt samma klass som Leon, men nära på. Den är lite som Leon 0.9 beta.

Är det originalet till Get Carter eller är det den nya med Stallone?

Saving Grace har jag för mig att jag sett och att den var rätt bra, men inga bestående minnen.

Jag skulle körs på Carlitos Way eller Nikita.

Mvh // Johan

Pia
0

Saving Grace alla gånger!!! Helt suverän engelsk underfundig humor om en änka i Cornwall som börjar odla marijuana för att kunna betala sina räkningar. Underbara skådisar och fantastisk miljö (så klart:), riktig feelgood film!!

Och Nikita + I am Sam förstås:))

johan
0

Just ja.. Det är den som är Saving Grace. Jag håller med dig Pia, den är bra. Men inte lika bra som Carlitos Way.. :)

Al är ju så bra på den tiden innan han bara skrek hela tiden…

Mvh // Johan

Pia
0

Ja, Al Pacino är väl inte en av mina favoriter direkt kanske… Jag lägger min röst på Robert DeNiro istället i så fall:)

Nå, Staffan, vilken av filmerna blev det…?

Linda
0

Im Sam Den är underbar men fällde många tårar..Men också mycket skratt..

Staffan
0

Pia, du gillade ju inte De Misstänkta så därför vågar jag inte riktigt lita på din filmsmak. Det lutar nog därför åt Carlitos Way…

Glad

// staffan

Pia
0

*s* Men jag tror faktiskt att Saving Grace faller de flesta på läppen ändå. Det är bara vi oerhört sofistikerade som inte gillar så förutsägbara filmer…:)

//Uppskattar inte SOR-trilogin på film heller…:)

Jonas N
0

Carlitos Way eller I am sam om du frågar mig…

/ Jonas

Luckyman
0

I am Sam!!

Saber
0

Jag måste nog säga att - The Four Feathers är den bästa filmen på listan. Eller det beror nog på vilken typ av film du är ute efter. Vill du se en komedi är den nog inte det du letar efter.