Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 862 ggr
Stefan
0

Miami Vice

Miami Vice var lite av en favoritserie när den gick på tv. Nu är det dags för en långfilm. Bra eller dåligt? Med tanke på att det är Michael Mann som regisserar (han producerade serien) så kanske man kan hoppas han får till en mix av Heat och Collateral. Jamie Foxx och Colin Farrell gör huvudrollerna som Tubbs och Crockett. Enligt vad jag har läst så ska filmen inte utspela sig under 80-talet som serien gör, utan i princip i nutid och vara fristående från serien. Enbart karaktärerna som är samma.

Trailer finns i olika upplösningar här >> Miami Vice trailer

Fast ärligt talat så får man inte se något alls i trailern, den var väldigt intetsägande. I och för sig bra till skillnad mot en del där man mer eller mindre vet hela filmen efter att ha sett trailern.

Pia
0

Don Johnson och Philip Michael Thomas, inga andra kan ju vara Crockett och Tubbs i coola glansiga 80-talskostymer och pastelliga t-tröjor - kult!! :)

Ser inget intresse alls i en film baserad på serien s a s, förutom Miami-miljöerna då. Och Colin F är ju en riktigt trist träbock…

Stefan
0

Jo håller delvis med dig…de ÄR ju Crockett och Tubbs..men jag litar på Mr. Mann, han brukar leverera!

rumpino
0

hmm .. det blir intressant! michael mann har ju en känsla för att få till bildspråket på ett trevligt sätt. de började sända miami vice för nått år sen från början på femman, såg ett par avsnitt och det slog mej varför jag fastnat i serien som yngre, den var stencool!

samma känsla får man även i collateral, det är nått speciellt med hans hantverk. det såg ut som att han kommer att få till det i denna film också (det lilla man såg) … dock gissar jag att manuset kommer vara sisådär … och colin F .. där instämmer jag med pia, blä =/

broderbluff
0

Usch ännu en Hollywood Action. Med sina försök att klämma in så många explosioner som möjligt.

Oskar
0

Såg faktiskt om ett 10-tal av de första avsnitten och de håller fortfarande hög klass. Handling och skådespeleri slår mycket av det som sänds idag. För att inte tala om musiken. Så jag ser fram emot långfilmen!

Oskar

Oskar
0

Såg filmen igår. Helt ok även om mycket av tv-seriens charm inte finns. Tex saknas ju musiken. Och dialogen är inte alls lika "cool" som den i tv-serien. Men som en helt ok actionfilm funkar den.

Oskar

rumpino
0

gillade verkligen filmen! skådisarna o manus var sådär .. något som annars är väldigt viktigt .. men då mann har lagt sin touche över det hela glömmer man bort det. den är snygg och har samma känsla som han brukar ha. jag glömmer bort allt annat när jag ser det.

Anne
0

Jag gav upp efter trekvart. Trååååkig.