Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 668 ggr
Pia
0

Best in Show

Igår gick en amerikansk dokumentär om prestigefylld amerikansk kattuställning på TV, läs mer om den här. Och då kom jag naturligtvis att tänka på denna fantastiskt roliga, fejkade "dokumentär-film" om en amerikansk hundutställning, Best in Show. (Av skaparna bakom bl a "This is Spinal Tap").

Det ger onekligen en extra krydda när man känner till utställningsvärlden och inser hur väl de fångat beteendet och de olika personligheterna hos somliga utställare… Men jag tror att man har otroligt kul åt filmen även utan denna "insider-information":) En av mina favorit-komedier!!

Och sedan skadar det ju inte att helt rätt hund blir BIS heller…, tycker jag rent personligen alltså:)

Någon som sett den? Vad tycker ni?

HH
0

Jag har sett den, och jag tycker att det är en rolig film, och samtidigt intressant, när man får följa personerna så innan själva utställningen, så lär man känna de, och det blir faktiskt riktigt spännande under utställningen, innan vinnaren koras.

Jag tycker den är smart gjord, genomtänkt, och den är rolig och enkel att se på. 

Jag tycker nog faktiskt också att rätt hund vann, men blodhunden var också en stor favorit…