Årets bästa?
Vilka är årets bästa filmer?
Personligen måste jag nog säga Sideways. Vilket otroligt skådespeleri! Och vilket underbart slut!
Mvh // Johan

instämmer! sideways ligger nog etta på min topp för iår!
bubblare är crash, sin city och några jag är osäkra på om de är gjorda i år .. men jag har iaf sett dem i år. det är the friedmans och pusher 2.
Crash har jag inte sett ännu. Det måste jag göra!
Mvh // Johan

Jag har inte ett Sideways ännu så det blir lite skevt detta! ;) Men det är varit flera bra filmer under året. Undra vilken som vart bäst. Jag skriver dom jag tycker tävlar om det sen får folk fylla i de jag missar! ;) Listan är inte soterad utan bara som jag kommer på den.
King Kong,
Crash,
Kalle och Chokladfabriken
Det levande slottet
Sin city
batman begins.
Serenity
Kalle och chokladfabriken håller jag verkligen med om! Men var verkligen Sin city så bra? Jag tyckte den var som alla andra filmer som är först med ny teknik, typ Roger Rabbit, Jurassic Park eller Sky Captain and the World of Tomorrow… Jag tröttnade helt enkelt efter 20 minuter när jag vant mig vid effekterna.
Mvh // Johan
Attans, har inte sett Sideways än, den ligger på min lista över "måste-se".
Jag har inte fått gå på bio så mycket som jag velat i år (man får inte det som småbarnsförälder tyvärr) så jag måste diskvalificera mig själv från den här tråden. Dock tyckte jag att Sin City var riktigt bra.
Även jag sällar mig till skaran som inte har hunnit se Sideways ännu…
Minnet är kort men två av mina absoluta favoriter i år är Batman Begins och Howl´s Moving Castle!

Sin City är mycket mer än bara special effekter och snygga miljöer. Tycker den har en mycket hög kult faktor redan då serien den bygger på är mycket bra. Filmen är också otroligt bra konveterad från serien och hela serien är i större grad med i filmen.
Jag har iofs aldrig läst serien Sin City, så för mig är det ju bara en film. Man kanske tycker det är coolare om man får se sin serie röra på sig…
Mvh // Johan

Jag läse serien först efter jag såg filmen. Men det är lätt att missa själva filmen om man ser på effekterna.
Fick hem tidningen Total Film idag och även de har med en årsbästa lista. Även de kommer fram till att Sideways var bäst 2005, tätt följd av Batman Begins. Rätt schysst med såna listor då man får tips på filmer man kanske missat eller glömt bort.
Jag lägger min röst på Crash! Jag hade inga förväntnignar på den i och med att jag inte visste något om den innan. Och den var ju helt fantastisk!
Betyget på crash skulle jag sätta till 6 av 5! :o) Den hamnar nog på top 3 av bästa filmer jag sett någonsin!
Erkänner att jag inte har sett Sideways, men den kanske blir 2006 års bästa för mig.
/ekis

jag förstår inte storheten i batman begins, både svd o dn var lyriska efter denna … den var ju skitfånig! =)

Batman begins är utan tveckan den bästa (och nästan den enda bra) batmain filmen.
#12: Jag håller med dig rumpino. Fattade inte heller vad som var så himla bra. Jag tycker nog att den första med Jack Nicholsson är den enda riktigt bra Batman-filmen.
Mvh // Johan
Vad som är bra med Batman Begins är…tja allt..hehe näe men Christian Bale tycker jag fångar karaktären riktigt bra..en plågad själ..jag tycker hela storyn är bra och inte alls löjlig.

jag håller batman o kung fu hustle som de två mest överskattade filmerna i år, oavsett vad stefan säger! =)
vill man ha bra action baserad på comics kan man lika gärna se x-men filmerna eller sin city, vill man se hong kong action kan man se crouching tiger, hero, flying daggers etc eller gamla jet li.
det är fakta! =))

Sista delen av Sagan om Ringen, den förlängda versionen. Eller kom den ut 2004? Om den gavs ut i år så röstar jag på den som årets bästa film.
Oskar

Får nog också säga Sideways. Tror aldrig jag har sett en skådis göra så mycket av så lite. Det räcker med att Paul Giamatti drar upp axlarna och lägger huvudet lite på sned för att jag ska fatta exakt hur ont han har i själen.
Sedan håller jag stenhårt på Kalle och Chokladfabriken. Och så sätter jag mitt hopp till Narnia ikväll, men jag är ruskigt rädd att bli besviken.

Kalle och Chokladfabriken