Film iFokus

Film

Etiketter: tvseriewebbserie
Läst 6177 ggr
Pia
0

Griniga gamla gubbar

Och nu menar jag inte filmerna, utan den där härligt gnälliga, engelska TV-serien som gått på TV1 och som precis haft ett jul-specialavsnitt (Grumpy old men). Fullt av visdomsord och roligheter tycker jag:)

Man kanske inte blir så gammal om man bara gnäller över det mesta, men det finns dock oändligt mycket att gnälla över… och det är onekligen kul att lyssna på:)

Någon som sett serien? Vad tycker ni?

Niklas
0

Vilken serie är det? Undrar om jag har sett den. Filmerna har jag däremot sett.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

tillalex
0

Jag såg julavsnittet, det var riktigt kul!

Mycket att känna igen sig i där…

Lise-Lotte
0

Igår visade de Griniga gummor tyvärr halkade vi in i slutet av programmet men samma upplägg som "gubbarna". Nu blev det än närmare med tanke på gårdagens "huvudrollsinnehavare". Det var mycket som stämde där Flört också ….

//Lise-Lotte

Pia
0

Serien gick hela hösten, men var inte direkt "stor" om man säger som så:)

Ja jag missade att gummorna skulle ha sitt också. Men det går repris nästa vecka!

Lise-Lotte
0

Gått hela hösten vilken koll jag har Flört NOT.

Det blir inte så där mycket TV tittande utöver vissa serier och sedan tillhör jag dem som hoppar över att läsa "innehållet" om rubriken inte tilltalar mig Fundersam. Förutfattat …… å man missar en hel del bra har jag märkt.

//Lise-Lotte

Ps som inte tänker missa reprisen av "Min håriga familj" nu på lördag SVT2 16.15. Ett bra exempel på ett missat program pga av rubriken. Det var tydligen ett kanonprogram

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8745&c3a1=503991&c5a1=503991&c5a1showtime=true&selectedDate=20051231&shortVersion=true&searchDep=8744

Pia
0

För er som är intresserade av Griniga gummors julspecial, så går reprisen kl 14.05 TV 1 tisd 3 januari. Jag är väldigt nyfiken på vilka "gummor" som är med och vad de har att säga måste jag erkänna…:)

Lise-Lotte, jag såg reprisen på "Min håriga familj", otroligt hjärtevärmande:)) Tack för tipset!

Pia
0

Jo den var ganska underhållande, även gummornas special alltså, fast nästan mer sorglustig. Om alla självpåtagna "måsten" som så många kvinnor av någon outgrundlig anledning lägger på sig själv till jul… Trist:( Gubbarnas funderingar kan man skratta åt på ett annat sätt:)