Film iFokus

Film

Etikett: kommande-biofilmer
Läst 2948 ggr
Anne
0

Låt den rätte komma in

Jag var på en förhandsvisning igår av Låt den rätte komma in - av John Ajvide Lindqvist. Det är något så ovanligt som en svensk vampyrskräckis. Jag har inte läst boken, men filmen är riktigt, riktigt bra - lågmält läskig, grymt bra personteckning, riktigt bra foto och känsla… Klart sevärd! Har premiär i höst.

tantan
0

är det sant? en svensk skräckis värd namnet?

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

ChristineL
0

Jag är läst boken och den är helt kanon! Längtar verkligen efter att se filmen!

Feliciaa
0

Killen som har huvudrollen (den blonda killen) går i min pararellklass *stolt* :D

Highlandertess
0

En BRA svensk skräckis? Kanske vore nåt att hålla ögonen öppna för :-)

Anne
0

NU har den här filmen äntligen premiär :) Galapremiären var igår, och på fredag går den upp på biograferna :)

Grodan
0

oj oj oj… jag tycker då inte filmen hade samma känsla alls som boken… här var den inte alls populär…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Susanne
0

Jag gillade den skarpt trots att den inte var en skräckis.
Otroligt välgjord men lam handling.
Mitt gillande ligger i den nostalgitripp jag fick… inget godis i världen är lika gott som när de ligger i en vit papperspåse med lila tryck *suckar lyckligt*

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

tantan
0

jag gillade den! kanske inte så mycket för skräckbitarna (fanns de ens?) men för att dom har lyckats hitta så grymt bra barnskådisar!

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

paronskrutten
0

Boken var SÅÅÅ bra! Filmen blev en total besvikelse, tyvärr.

Helena

knytt1
0

Har läst boken men inte sett filmen. Undrar om man vågar…

paronskrutten
0

Boken är mycket läskigare, filmen är är väldigt "snäll", och det som jag tyckte var bäst, slutet, finns inte med..

Helena

Grodan
0

#9 JÄSS!!! äntligen någon som håller med!!!

visst saknade du zåmbin med jättek*k?!!! Cool

Yaeko
0

Boken är bäst! Alla som har sett filmen borde läsa boken för att inse att den är så mycket bättre Tungan ute

paronskrutten
0

#12 Ja, den scenen.. kanske inte just.. ja.. ;P

Helena

Grodan
0

mmm… man vill ju se monster Skrattande

[Caroline92]
0

Usch, jag såg filmen idag, å den var otroligt jättedålig :O Hittade inget bra med den.. usch..

Godnatt från mig nu :)
Kram

rockygubben
0

Filmen var dålig,boken är bättre!

Link-
0

Hmmm… Jag tycker inte filmer blir dåliga för att de inte är exakt som böckerna de är baserade på. Det är ju två olika saker.

Jag gillar boken mycket. Hahaha tänk om de tagit med kadavret Håkan med ståfräs!?! Det hade ju blivit dålig komedi av det hela. Filmen tycker jag också är bra. Glad

cooniz
0

Vilken dålig film.jag blev jätte besviken.hade hört att den skulle vara bra,önskar att man i stället läst boken

linhof
0

har inte läst boken…men kanske borde det…

Filmen gillade jag INTE! skitkass…. men å andra sidan…för o va svensk så var den riktigt braSkrattande

Anken
0

Jag har läst boken i skolan till en uppgift så jag måste ju såklart se filmen. Sen har jag läst Högläsaren också, den heter The Reader på engelska och är också filmatiserad nu. Mycket att kolla på sen! Glad

MrsCullen
0

Jag tycker att filmen Sög,verkligen söög! min första skräckis på bio och jag höll på somna,fy fan va tråkig den var.

Alla säger att boken är så mkt bättre? men jag vill inte läsa den nu bara för filmen var så dålig.

Det är vad jag tycker iaf :)

Link-
0

Men vad är det med er folk Glad? Så dålig är den väl inte? Är det för att man förväntar sig en läskig skräckis som alla verkar vara besvikna?

Moa-15
0

Jag tycker att filmen var lite lång tråkig.

cillaw
0

DEt är ju tur  alla är olika,  LDRKI   är en av mina favoriter, har sett den 5 ggr nu   varav 2 gånger på bio,  visst att boken är fruktansvärt bra, och filmen är mycket kapad, men vadå, skulle allt vara med så  hade den  ju varit typ 24 timmar långFlört

filmen tar ju ändå upp alla ämnen  som boken handlar om, kärlek, mobbing, besvikelse, frustation mm mm mm

Hysteria
0

jag tyckte inte om filmen, men boken var bra. :)

marie39
0

Boken är helt underbar - filmen är totalt värdelös, jag fattar inte vad som är så bra, allt ser ut som om dom haft en vecka på sig att repetera, öva, spela in, näe, ingen film jag rekomenderar och varför måste grabben vara snorig hela tiden?? Inte var slutet någe bra heller och katterna, herregud - katterna hahahah!!

Läs boken istället!

mikeiko
0

Filmen har sina brister men är sjukt snygg. Jag brukar inte gilla svensk film, men det här var en frisk fläkt - foto och klippning är RIKTIGT bra. Det i kombo med sjukt bra barnskådespeleri var tillräckligt för mig.

svava
0

Så ovanligt är det även att jag läste först boken …. skitbra

sen såg jag filmen…. skit bra…

svava

FunkyShrimp
0

#3 och jag ska snart till företaget som gjort filmen för att kolla in inför praktiken^^ :D

Ekorren-perro
0

Jag tyckte den var kass..

Svenska filmer är så dåliga, kan inte ens gämnföras med amrikanska.

Enda svenska filmen som jag tycker är bra är: Hamilton - med huvud rollen: Peter Stormare.

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

FunkyShrimp
0

#31 vadå neggo hela tiden?^^

vet du vad det kan bero på? sverige är inte ens i närheten av vad usa har i både budget och anställda till filmer. Så enkelt var det.
Vi är inte sämre på att göra film, det är budget och folk som det är brist på.

Grodan
0

hade såmbin med jättegrejen varit med hade jag säkert gillat rullen… hehe

Ekorren-perro
0

Jaa, jag kan ansess som negativ ibland, men det kan bero på att jag är en "film-Nörd" :P

Jag vet vad bra filmer är och jag ve vad skit filmer är :P

Jag pratar inte om eran film smak dock, men jag ger tips till polare, familjen, min flickvän + hennes familj.

Jag har även gett tips här på Film.ifokus ( artikel-författare )

Men då ger jag tips som jag vet de flesta gillar, inte alla dock, men men :P

mikeiko
0

#34 Jag är nog "filmnörd" än dig, och dessutom en skolad sådan. Och lägg ner  med att säga "Jag vet vad bra filmer är och jag ve vad skit filmer är", för det gör du inte.

Folk har olika smak, kritiker har olika smak. Vad som är en bra film för en kan vara dålig för en annan och tvärtom. Sen vad som anses vara finkultur och inte, det är en annan femma. Att vara elitistisk visar bara på okunskap.

Ekorren-perro
0

Citerar: "Men då ger jag tips som jag vet de flesta gillar, inte alla dock, men men :P "

Kanske ska du läsa färdigt? :)

INGEN har klagat när jag gav tips i artiklarna , så det måste ju anses som att jag har bra smak :) Fick BARA bra kommentarer :)

mikeiko
0

Tips som de flesta gillar=mainstreamsmak

Inget mer. Det är jättetrevligt att du får cred för en artikel du skrivit, men sätt dig inte över andra, det är bara naivt. Så, acceptera att folk gillar olika saker, och att film produceras med enormt olika förutsättningar.  :)

Ekorren-perro
0

Har jag sagt att INTE acceptera att folk har olika smak?

Ser du inte i denna tråden att folk gillar dennan filmen, men jag sa att jag inte gjorde det. Jag satt itne och sa att jag tycker dom är tröga eller något för att dom gillar en film som inte jag gillar :S

Varför skulle jag göra de :S

Jag sa att JAG inte gillade filmen.

Naa, de har väll alla en stor och samma riktlinje:

Folk ska se den, gilla den, rekommendera den.

Det är väll den största förutsättningen? :)

mikeiko
0

Hm, det kanske är hur du väljer att uttrycka dig? När du säger att du vet vad som är bra och skitfilm menar jag.

Och ja, jag kan hålla med dig om att svesnk film överlag suger, men det är ju själklart att man inte kan jämföra med amerikansk film - vi är ju värsta pyttelandet  med väldigt lite pengar till film och kultur, och då väljer SFI (Svenska Filminstitutet) att satsa på vad de tror är säkra kort för det svenska folket. Med andra ord Colin Nutley och Roy Andersson.

HakanKrakan
0

"Folk har olika smak, kritiker har olika smak. Vad som är en bra film för en kan vara dålig för en annan och tvärtom. Sen vad som anses vara finkultur och inte, det är en annan femma. Att vara elitistisk visar bara på okunskap."

Jag skulle inte kunna ha sagt det bättre själv..

Ekorren-perro
0

Men har jag sagt att folk INTE har olika smaker på filmer?

Jag vill gärna att du kopierar den biten jag skrev om att folk inte få har olika smaker….

Jag ser dock inte att jg har skrivit det? Men ni kanske har någon slags konstig syn på min text så att ni läser lite som ni vill? :S

Folk har olika smaker - JA!

Gav jag filmtips om vad jag vet är bra och har hör är bra - JA

Är det kanske efter eran smak jag gjorde det - Kanske INTE

Jag vet ju inte vad alla har för smak, det var därför jag skrev:

" Jag tyckte den var kass.. "

Har ej nämt er smak ( Vad det nu kan vara? ). För jag har inte en arning om det.

---

Har du Försökt att säga det bättre sjävl då? :)