hjälp med filmtitel !!!
jag såg en film för några år sen men minns inte vad den heter så hoppas någon kan hjälpa mig =D
Handlingen:
en rik flicka i 20 års åldern bor på en ö som hennes pappa äger tror jag . hon får bara vara på ena halvan på ön för hennes pappa. och hon ska gifta sig med en kille men hon vet inte riktigt om det är rätt. på andra sidan av ön bor en fattig kille i 20 års åldern. en dag åker hon och hennes kompis till andra sidan av ön. och killen och hans kompis tror jag blir jagade av några för dom stulit nåt eller nåt sånt och dom delar upp sig och han springer och kollar bakåt för att se om han kom undan. hon svängde av vägen för en gris sprang över den och råkade köra på killen lite med kanten av bilen så han svimmade hon kunde inte lämna honom så hon tog hem honom och när han vaknade undrar han var han va och sen såg han en stereo och han tänkte stjäla den men då kom en tjänare in och kollade till honom.
senare börjar han och tjejen bli kära i varandra en dag tar han med henne till andra sidan av ön för att träffa hans vänner. och på den sidan är nästan alla fattiga. och alla tror det är nåt fel på vattnet men det är inte det. hennes pappas rådgivare hade sagt att det var det så nu tror alla det.
det är ungefär allt jag minns.jag tror det är drama och komedi.
Hjälp!!!!!
Det är inte Flugornas Herre eller Nim's Island?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Flugornas herre? :)
Är inte det skräckfilm?
// Staffan
Den handlar om barn på en ö, det är allt jag vet då jag inte har sett den. Men jag skrev de filmer som jag visste hade med barn på en ö att göra. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ok, då förstår jag bättre… :)
// Staffan
Flugornas herre handlar om en klass med skolbarn som ska på skolresa. planet kraschar och de vuxna dör. Barnen får klara sig själva.
En otroligt bra film som jag tycker skall visas i alla skolor.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!