Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2799 ggr
lillNasse
0

Överskattat

Självklart är Twilight bra! :O den äger! men vampyrgrejjen börjar gå över styr!! Galna Twiligth fans börjar gå över styr! jag är beroende, men jag beter mig inte som en besatt jävel! (ursäkta språket) bara för att man är galen i en film/bok behöver man inte bete sig GALEN! man ber inte en skådespelare att bita en!

bla min teori(teori och teori, det är ett faktum) är att fansen (dom överdrivet galna) inte är galna i bla självaste robert pattison utan Edward

Nej, hela besatt heten börjar bli sjukt överdrivet. Varför ska man bli galen över en fim/bok?!

jag säger inte att jag inte gillar eller även älskar Twilight, men jag är inte så jekla besatt att jag inte kan tänka på någe annat eller vill bli biten av en skådespelare eller liknande…

//bara min åsikt, eller en del av min åsikt, orkade inte skriva hela.

Anken
0

Det finns en del besatta fans, men de flesta är nog inte helt seriösa med hela bite-me grejen. Det är mest en rolig grej som har mycket med filmerna/böckerna att göra tror jag.

lillNasse
0

naa, tror inte jag, varje gång Robert art på en intervju (tyra banks, oprah) har dom berättat om de, tror inte det är för böckerna/filmen, allvarligt så är vissa fans G-A-L-N-A!

Hela vampyr "tränden" om man kan säga att det är det, tycker jag har gått lite för långt helt enkelkt. Bara för att en bok/film är grymt bra måste man inte göra 100 (överdrift) filmer/böcker om vampyrer!

Anken
0

Vilka nya filmer/böcker om vampyrer syftar du på då? Tex True Blood är ju baserad på en serie noveller som gjordes innan Twilight. Även The Vampire Diaries som visas nu är en serie som är baserad på en rad noveller som publicerades för några år sen. Det är nog snarare så att nu när Twilight har blivit så stort så väljer filmbolagen och bokaffärerna att lägga fram det som är mest aktuellt, vilket i det här fallet är vampyrer.

Moonchild89
0

Kan hålla med till en viss del, jag ska inte säga nåt eftersom jag är "Twilight-biten" själv, men jag är absolut inte besatt. Men varför irriteras över något sånt? Låt alla som vill vara besatta, galna eller vad du nu kallar det vara det. Inget som stör mig i alla fall, fast vet fler som tycker att allt som rör Twilight är patetiskt. Men who cares?

Låt dem som gillar Twilight göra det :) Jag kan hålla med om att jag också tycker att det är lite fånigt när det blir överdrivet, men jag stör mig absolut inte på det eftersom alla får tycka/tänka vad dom vill.

/Moonchild89 👻

ChristineL
0

Det är inte första gången direkt det är hysteri över bok/film. Ta Sagan om ringen eller Harry Potter. Pirates of the carribean… Vissa älskar skådespelare, film, böcker andra älskar musik och sångare/rock-pop-band. Det är väl helt naturligt?

lillNasse
0

Visst får folk tycka å tänka vad dom vill, men hallå, allvalirgt skulle man gå fram till en helt okänd person och be den bita en för att han spelar vampyr i en film man älskar?

inte irriterad bara en sak som börjar bli överskattat, kan säga att hysterin över harry potter och sagan om ringen inte alls var samma sak.

Jag är en av dom som gillar film och böcker, skådepsleare, snarare älskar, allt som har med film å göra. att få läsa och leva mig in i berätelsen, jag älskar det. Men nån stans går en gräns mellan älska och besatt/galen.

ChristineL
0

Jodå, folk ville minsann flyga kvast tillsammans med Harry Potter eller slåss sida vid sida med Aragorn lika mycket som de vill bli bitna av Edward Cullen idag.

Och minst lika många (om inte ännu mer!) har velat ligga med Elvis, so what?

Vi är alla olika, hysteri kring idoler har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Moonchild89
0

#6 Haha, det hade jag säkert gjort (velat bli biten), jag menar vem skulle tacka nej till en sådan sak?!? Då däremot är man galen tycker jag :D

/Moonchild89 👻

lillNasse
0

skulle alldrig kunna tänka mig att gå fram till nån å be den att bita mig :S nene, skulle helldre vilja prata med personen eller skaka hand eller liknande :O skulle bli smått pissd (ursäkta språket) om någon gick fram till mig å bad mig bita en (som det skulle hända, men abr ett exempel) ibland måste folk förstå vart gränserna går helt enkelt