Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2741 ggr
nagini
0

Lejonkungen

AARGH!

jag har kollat på lejonkungen sen jag va ca 5-6 år..
jag är nu 16år.. men varje gång jag kollar på lejonkungen så börjar jag gråta när mufasa dör..

det slår inte fel! VARJE gång..
jag har försökt hålla mig å inte gråta.. men jag klarar inte av det. Det är så jävla hemskt!

"pappa kom igen nu, pappa vi måste gå hem"

det är nästan så jag börjar gråta bara av att skriva det här :P

hursomhelst.. anledningen till att jag skriver det här va för att jag kollar på lejonkungen just nu, började gråta för bara någon minut sen..

å då kom jag på att jag kunde skriva det här :P

undrar om det är nån mer som gråter av disneyfilmer?
och hur gamla är ni som gör det? och av vilka filmer?

börjar även gråta av micke och molle, när hon lämnar in micke i skogen

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

ChristineL
0

jag är 25, jag gråter i slutet av Lilla sjöjungfrun bara för det är så vackert. Bernhad och Bianca, Ringaren från notre Dame, Sjönheten och odjuret är fler filmer jag blir alldeles tårögd av.

Micky
0

Jag är 16 och börjar väl inte direkt gråta men det känns ju sorgligt eller vacker osv. Jag ser på disneyfilmer och har gjort det sen jag var liten men vadå då som ni säger är de ju fina.

Zabbio
0

Har slutat gråta på lejonkungen nu (är 21) men det tog lååång tid..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Yaeko
0

Lejonkungen får mig också att gråta. Den är ju så fin och sorglig! Jag är 19 (och gråter alltid till sorgliga filmer).

Änglahund är riktigt bra och sorglig! Försök hålla tårarna borta då ;)

NettanLindholm
0

säger desamma. lejonkungen asså! Börjar alltid tjuta när han dör! bara man hör ljudet lixom ;)

Saga85
0

Jag har aldrig ens varit i närheten att gråta till en Disneyfilm. Iof så var jag 17-18 första gången jag grät till en film, hade inte ens blivit tårögd eller särskilt berörd innan.

Cessy
0

O jag är 48 år o gråter ff. av typ Lejonkungen o liknande filmer. Tror inte det har o göra med hur gammal man är utan snarare hur man är som person. Visst - små barn förstår inte o blir rädda o upprörda på ett annat sätt, men hur vi berörs som ungdomar/vuxna har ju inte riktigt med detta o göra, utan kanske mer att vi tillåter oss att bli berörda eller inte tillåter oss.

Callisto
0

Får alltid en klump i halsen så fort någon dör på film..Det är inte alltid som det går så långt att jag faktiskt gråter utan bara om det är riktigt sorglikt. (blir också ledsen när hon lämnar Micke…Gråter)

nagini
0

åh! en till film jag börjar gråta av är landet för länge sedan

Micky
0

#9 jag också men bara ettan

nagini
0

ja, bara ettan, när han ropar efter sin mamma

Callisto
0

#9 Åh jag älskade den filmen när jag var liten. Men vi hade den inte hemma så jag kunde inte se den så ofta som jag ville

nagini
0

jag hade förut alla..

1an 2an 3an 4an 5an 6an 7an och 8an tror jag det va? (kom flera senare)

vi hade dom på vhs.. sen kom dvdn.. ingen använde vhs längre.. så vi slängde dom.. och jag hatar mina föräldrar för att dom gjorde det…

dom filmerna går inte att få tag på nånstans.. har kollat överallt..
går inte att ladda ner, går inte att hyra går inte att köpa..

Micky
0

#13 nä jag vet jag vill ha ettan den har försvunnit men vi har några andra

Callisto
0

Jag har laddat ner landet för länge sedan. Så visst fanns det (brydde mig bara om första filmen ifs)

nagini
0

ettan har jag, kollade på den hos en kompis igår, haha började gråta såklart XD

men vill ha dom andra oxå

LiindaH
0

Oj, ja jag har faktiskt lagt Disney+ filmer på hyllan ett tag.
Jag klarar inte av dom, dels för mycket nostalgi från när man var liten, men sedan för alla tårar som kommer för att det är så "hemskt" och sedan blir så lyckligt i slutet.

Jag är 23 ;)

// Liinda

Tina-A
0

Jag äääälskar disneyfilmer och blir definitivt rörd när jag ser dom :) Ser säkert några i månaden iaf, men då ska det vara dom gamla tecknade godingarna!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[MissDiss]
0

Jag är 15, jag gråter typ alltid till filmer där folk / djur dör. Oftare när djur dör bara för att jag anser djur viktigare. Skäms

Bron till Terabitia är en film jag alltid gråter till, *gråter bara jag tänker på den*

[Rivdottir]
0

Anledningen till att man kanske gråter mer åt när djur dör på film kanske för att man oftare ser när människor dör på film. Kan ha fel men jag tror att man har lättare att fokusera på personligheten när det inte är mänskliga skepnader man ser. Kan ha fel men det kanske är så Glad

Gråter nästan alltid när jag ser Lejonkungen, och andra tecknade filmer som är rörande :P