Gilmore girls ...
jaha, det otroliga hände .. jag fastnade i denna serie också. frågar mej varje dag hur jag kan fastna i en serie som denna?
för er som ej sett den, den handlar om en mor och en dotter som har ett sjukt sockersött förhållande, de är bästisar. de bor i en söt liten småstad i usa där alla känner alla och det finns många tokroliga orginal. låter inte så bra va? ändå är jag fast =)
nån mer som brukar glo på denna .. ? (köpte dvd-box i kina säsong 1-5 till min flickvän .. så vi har o se på)

"Aishwarya Rai må vara snyggast men sötare än så här (Alexis Bledel) blir det inte." Skrev jag i tråden Snyggast på duken - Kvinna. Annars är serien outhärdlig beroende på de aldrig sinande och de aldrig uppehållande skjutjärnsraderna. Ung pss som NYPD var outhärdlig beroende på kamerahanteringen. Men det kanske finns braheter att ta vara på?

jag vet tyvärr inte vad braheterna består i .. mysfaktorn är riktigt hög, jag gissar att jag är svag för sånt =)
Haha, jo,jag roar mig med att titta om på hela serien. Är nånstans i slutet av säsong två just nu.
När jag besökte Warner studios för drygt två år sen fick man se inspelningsplatserna, de har en hel stad uppbyggd som används bl.a. till Stars Hollow. Och det *var* lite extra coolt att gå in i Gilmore-huset.. :)

skönt att jag inte är ensam =)

precis avslutat säsong tre, den var seg ett tag men tog sig riktigt bra på slutet! ser fram emot fjärde =)
Missade i stort sett hela senaste säsongen. Var inte den ovanligt snabb över?! Sörjer ändå inte alltför mycket… börjar bli lite segdraget med Lorelai-Luke-historien, först aldrig ihop, sen när dom väl blev ihop blev det en massa problem, jag blir lite less på sånt.
Självklart väntar jag på nästa säsong ändå…
Jag har bara några avsnitt kvar på fyran.. :)
Tjoho, gamla avsnitt går ju i repris på lördagförmiddagar - d.v.s. nu! *sjunker ner i soffan med tekopp*

säsong sex inledd här! =)

Jag började kolla säsong 4 (tror jag) blev helt fast!! Har börjat köpa boxarna!!

o sjuan påbörjad .. snart finns det inga kvar =/
tycker mej se en viss förändring i serien, den tenderar att bli aningen 'allvarligare', kanske inget fel med det men jag saknar tiden då det jobbigaste problemet var att borgmästare taylor målade ett hus i nån färg stan ogillade .. eller liknande .. =)

skulle inte klara mig utan gilmore girls.. det är väl mycket att man kan drömma om att någonstans så kan det finnas en så himla gullig liten stad med så många olika härliga karaktärer
Är också fast i denna serie :-) Mysfaktorn och de snabba replikerna är det som jag fastnat mest för. Att den lilla staden Stars Hollow är lite orealistisk är bara kul. Men som rumpino skrev så har tonen blivit lite allvarligare på senare tid.
#13 - Sorgligt! :-(

igår såg vi det absolut sista gilmore avsnittet … det var tragiskt, något ännu sorliga är att vi trodde det var det näst sista … men efteråt förstod vi att det ej var så!
nu letar jag efter en ny serie som kan fylla tomrummet …. krav:
myspysserie
gärna småstad med lite 'tokiga' bi-karaktärer
inga 'allvarliga' problem avhandlas
kategori - 'dramedy'
tänk gilmore och ed o ge mej sen några bra förslag =)
vilket var de sista? har sett säsong 7 episod 11..

nr 22 var den sista episoden (säsong 7)
såg det absolut sista avsnittet igår….:( känns helt tomt.. gilmore girls är en av de bästa serierna som gjorts! så underbar..
okej, då har jag några kvar då:)
"men in trees" är ju rätt bra med.. inte samma sak som gilmore, för inget kan ju jämföras med det.. men iaf. Är ju småby, massa mysiga karaktärer osv
#19 - Håller med. Den har potential till mysfaktor iaf även fast det inte är samma som Gilmore Girls.

ah tackar, den får jag kolla upp!!
åååå… jag älskar den serien asså jag har sett den sen jag vet inte när baar att jag inte har sett första sesången men det ska jag ;P
Gillar också denna serie, är det någon som vet hur den slutade?missade sista säsongen.

den tv-serien roade mig förra veckan, då jag låg hemma och mådde piss (halsfluss). Skön underhållning
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
De går repris just nu klockan 15.15 eller nått sånt varje vardag. Så jag glor som besatt.. älskar den serien och missade slutet förra gången. Nu börjar de ju närma sig de så den här gången kanske jag kan få se de^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Dialogen är klockren, och att få in så mycket populärkulturreferenser gör ju att många lätt fastnar ^-^
Har sett det ibland, tycker att det är helt okej, men inte mer än så.