Action!
såg lite av favoritfilmen matrix igår. scenen när de ska frita morpheus från elakingarna och de går in i 'lobbyn' på det huset är ju enorm.
minns när jag såg den på bio, fick rysningar genom hela kroppen .. den är SÅ cool, snygg och fartfylld. måste vara en stilbildande scen?
visst, denna har sina influenser men den är en av de absolut bästa actionscenerna jag kan komma på, har ni några andra favoriter?
scenen i heat när de pangar utanför banken gillar jag också, den är ganska hård.
Instämmer i bägge scenerna, ruggigt bra. Iofs gillar jag några av de andra scenerna i Matrix ännu mer, den när Neo och Smith slåss nere i tunnelbanan och flyger runt är mäktig.
Har svårt att komma på några fler sådär på rak arm…en scen i Kill Bill verkligen älskar jag..när The Bride öppnar dörrarna och helt plötsligt befinner sig i ett vinterlandskap och slåss mot Lucy Liu´s karaktär…kanske inte så värst mycket action men så vacker scen med underbar musik.
Jag tittade på 'Serenity' här om dagen. Den scen där River tittat för mycket på TV i baren ungefär en halvtimme in i filmen är suverän. Helt klart en av mina favoriter.
Har ni inte sett dem så kan jag rekommendera både filmen (Serenity) och serien (Firefly) som utspelar sig tidigare. Klart ovanlig science fiction.