Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 5041 ggr
FunkyShrimp
0

Sagan om Ringen

Hej hej alla!

Tänkte bara säga att Sagan om Ringen sänds nu på teve i helgen :)
Idag är det ettan, imorgon tvåan och i övermorgon trean. På kanal 3.

Jag ska kolla på dom! :D var ett tag sedan. 3an minns jag lite halvdant för tillfället så ska bli kul att se igen :)

Angelclaw
0

Äsch, har inte 3:an. Fast jag har ju extended-boxen så :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Rindel]
0

Alla filmerna är ju så grymt bra ;) Har sett originalet och extended.

Angelclaw
0

Bara jag som inte tänker på dem som olika filmer egentligen? bara som delar, så att säga!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Link-
0

#3 Nej Glad. Jag gör likadant.

[Rindel]
0

Jovisst, det är ju olika delar men det är tre böcker så varför inte göra tre filmer som New Line Cinema sa ;)

AnnaFreds
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hehe, såg filmen igår, men vid var och varannan replik så var det enda jag kunde tänka på:

Anken
0

Haha, måste bara säga en sak apropå sagan om ringen. Jag var på en bilträff igår i sthlm och där gick det omkring en man som var ganska kort, har lurvigt långt hår och skägg som var lite rödaktigt och så var han ganska rund. Han såg precis ut som Gimli! Skrattande

AnnaFreds
0

#7 haha vad kul xP "ursäkta, ursäkta Gimli! Hallå Gimli! Är du och Legolas fortfarande vänner?" x'D

3an börjar om en timme! Tror jag…. Vilken är eran favorit, 1:an, 2:an eller 3:an?

FunkyShrimp
0

#8 den börjar om en halvtimme! Cool

jag tycker ettan är bäst, sen trean och sen tvåan. Är så mycket krig i tvåan för det mesta.

Skulle studera filmernas effekter, compositing och 3d, men tyvärr har jag råkat somna under de två filmerna som visats redan :P ska försöka hålla mig vaken ikväll iallafall! haha :D
Är sjuk dock och pluggar väldigt intensivt, så har varit väldigt trött denna helgen. Men jag ska försöka!^^

[Rindel]
0

Jag tycker tvåan är bäst sedan trean och sist ettan. Ettan är för händelselös men den är den finaste tycker jag.

FunkyShrimp
0

NU börjar den! :D

Anken
0

#8, jaa haha. Jag tänkte om man skulle ta kort med honom men han kanske blir ledsen då så jag lät bli, haha. xD

Liss
0

You shall not pass!

Ettan och trean är dem bästa åtminstone. Fast tvåan är också himla bra. Jag gillar alla tre skarpt.

Dock ser jag inte på tv längre, i princip. Så dem ser jag på datorn på DVD isf :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cessy
0

Jo jag har råkat slänga en blick på dem på tv, men sådana här storverk skall definitivt inte hackas i sönder av en massa reklam, så vi bestämde oss snabbt för att strunta i dem o hellre se dem på DVD istället framöver (har alla 3 filmerna i box) Bättre att själv kunna bestämma när man vill ha paus - ja om man nu vill ha en paus förståssSkrattande

Link-
0

Ringen-filmerna ska helst inte ses på tv. De är för bra för att förstöras av reklamen

Älskar alla tre, men Härskarringen är min favorit. Tycker inte alls den är händelselös. Bara underbar Glad. (Hehe, jag var en sån där som bodde utanför bigrafen för att få en bra plats på premiärerna Skrattande)

Liss
0

Japp, jag låg i en sovsäck utanför bion på första filmen :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
0

#5 fast jag tänker uppföljare om man säger "1:an, 2:an och 3:an" - säger man däremot DEL 1 osv.. så känns det mer rätt för mig ;) Men det där gör man ju som man vill, var bara en reflektion.

#15 I hear you! de ska ses i sträck, extended varianten ;) Haha, fast då får man vara ledig :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

[Rindel]
0

Absolut! :) Det gör man som man vill. :P

Absolut igen! Håller bara med. ;)

Dilizi
0

Jag har extendedboxen och tycker tredje filmen är bäst :) Försökte se första filmen på tv,men blev bara irriterad av all reklam.

/Emilia

FunkyShrimp
0

Det var SJUKT mycket reklam på tredje filmen. Seriöst, typ hej usa, var 10.e minut >.< dåligt dåligt.

[Rindel]
0

Nej, det är som det är sagt. Man ska se dessa filmer på dvd och inte på tv.

Jag skulle ge en bra slant för att få se någon av filmerna på bio :)

Staffan
0

Ja, Sagan om Ringen filmerna går inte av för hackor. Enligt min mening är de det bästa som gjort i filmväg. Jag lyckas fortfarande varje gång jag ser dom förlora mig själv helt i berättelsen och för en kort stund ta semester från mig själv och den värld jag lever i här…

En dröm jag har är att köpa filmrättigheterna till Bröderna Lejonhjärta och ta det manuset till Peter Jackson och låta honom göra en ny film på Astrid Lindgrens underbara saga. Tänk er själv vilken storslagen film det skulle kunna bli om man gjorde den i samma anda som Sagan om Ringen filmerna…

[Rindel]
0

Halledudanedå! Det hade ju blviit värsta braksuccén! :D

[TrevorS]
0

Oj har de gjort dem med människor också? Jag har bara sett några gamla från 70 och 80-talet med tecknade figurer minns dem från min barndom.

I för sig jag har nydligen skaffat TV, så jag är rätt borta därför jag är här inne och läse lite om filmer, så dumförklara mig inte. =)

Angelclaw
0

#24 Haha hur i all fridens tid har du kunnat missa dem? ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

[TrevorS]
0

#25. Har däremot sett filmer ingen annan sett, dumt när man inte haft tv på så många år man missar mycket faktiskt. =/

Angelclaw
0

#26 Fast du kan väl inte missa de filmer som kommer upp på biograferna? :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

[TrevorS]
0

#27. hehe, ska jag vara ärlig, jag har aldrig gått på en biograf i hela mitt liv, tänk på att jag bott 20 år i en liten stad/socken som heter Madesjö och pendlat till Nybro som egentligen är nästan samma stad.

Vi hade varken biograf eller uteställe.

Men nu vet jag, roligt att de gjort film irl i alla fall. =)

Angelclaw
0

#27 Haha jajja ;) Så kan det vara!

//Tess

Sajtvärd på Motor