About Schmidt
Ikväll kl. 20.00 sänder TV4 filmen About Schmidt med Jack Nicholson i huvudrollen. Jag har själv aldrig sett den, men om jag inte minns fel så har den fått övervägande bra kritik så det blir en bra chans att se den ikväll.
Någon här som sett den?
Jag har sett den och tyckte den var rätt skoj. Det är få som kan se så överlägsna ut som Jack Nicholson.
Hmm. Hur ska det här gå.. På TV1000 så är det ju Bad Santa med Billy Bob Thornton. Den är ju minst lika skön.
Mvh // Johan

Jag blev jättebesviken på den när jag såg den, premiär och allt tror jag det var. Hade nog för höga förväntningar, den var ju ganska upphaussad… Men tja, Jack Nicholson är ju Jack Nicholson…:)
Jag ser nästan aldrig filmer på TV4 - 2,5 timmar för en film som är 1,5…!
Det är synd för jag skulle gärna se den. Får hyra…
#3 Du är inte ensam, jag tittade kanske 50min sen slängde jag på en dvd istället. Får ta och sätta upp den på min lista hos Brafilm istället, den verkade ändå rätt bra.

Såg en annan myyyycket bättre film igår med JN istället, Something's gotta give - Galen i kärlek även med Diane Keaton och Keanu Reeves m fl. Den blev seg mot slutet, men i början/mitten var den en höjdare tycker jag. Samspelet mellan JN och DK var så naturligt och roligt. Och så är hon så förbaskat tjusig och "rätt" hela tiden, så där vill jag också vara när jag är 60…:) Villan i Hamptons hade också stooor "vill ha"-faktor (bokhyllor, färger, inredning, ljus, läge, stranden…).
Och kärlek och romantik på äldre dagar är visst ett ganska tacksamt ämne för en film…:) T o m KR insats var helt ok, jag brukar tycka att han är lite "träbock" annars…
#5: Ja den är verkligen underbar. Ligger helt klart på min Top 5 för romantiska komedier.
Mvh // Johan

håller med #5 i #6!