VHS
Har du kvar videobandspelaren och gamla VHS-filmer?
Mvh // Johan

Visst står den gamla häcken och tar plats i skåpet, fast den funkar knappt. Fast nu kom jag på att jag borde lägga över en del gamla hemfilmer på digitalt så att de kan spelas även framöver.

Jajamensan, flera stycken, alltid pålitligt när man måste spela in TV-program:) Plus allt man har inspelat och sparat i filmväg m m. Så länge det fungerar så:)
Min video gick sönder i flytten för ett par år sedan. Jag orkade inte laga eller köpa ny, så jag slängde den och gav bort alla filmer jag hade. Har inte saknat video en enda gång.
Det enda jag saknar är att jag hade samtliga avsnitt av både Vänner och Twin Peaks inspelade. Twin Peaks går inte att få på DVD, mer än första säsongen, vilket bara är tills Cooper blir skjuten.
Mvh // Johan

#3 Haha, trodde det bara var jag som hade spelat in Vänner varenda onsdag i 10 år. Har även spelat in samtliga TP och samtliga Cheers. Twin Peaks DVD (säs 2) är på g men dröjer p g a man vill förbättra ljud och bild. Kolla länken nedan…
#4: Underbart! Undrar hur länge säsong 2 sträcker sig.. Förmodligen tills de får fast Leland. Efter det blev iofs serien lite mer konstlad, men man vill ju ändå ha alla avsnitt.
Mvh // Johan

Jodå jag ar kvar min gamla VHS. Men jag använder den enbart till att spela in program som jag inte hinner se på. Kommer att ta bort den så fort jag hittat den optimala lösningen med DVD eller hårddiskinspelare. Just nu avvaktar jag eftersom jag inte riktigt bestämt mig vad jag skall använda mig av framöver.
Själv gör jag mitt bästa för att bli av med allt som VHS heter… Kasetterna är för stora och otympliga att använda. Maskinen tar en "slot" i TV-bänken och … Tror det var någonting annat också. Det känns helt enkelt inte motiverat att ha en VHS-spelare längre. Då har jag förståss ingen stor reserv med filmer på band, men ändå…

Har massvis med kasseter som ingen annan än min mor har använt de senaste 3-5 åren! ;) … Själv så tittar jag inte på mycket på tv alls. Mest bio! ;)

Har kvar videon å den används oxå tycker att de e enkelt när man behöver spela in nåt från satelitt mottagarna och kvaliten är ju bra om man spelar in från digitalmottagare fast om jag hade lite kulor skulle jag köpa mig en dvd recorder med hårddisk.
mvh/bjorsa
Nej, jag har ingen video. Bara DVD.
Vänliga hälsningar
Niklas
Vi har en video stående under tv:n, problemet är bara att den har varit trasig senaste 2 åren. Kanske dags att slänga ut den? :)
Vill egentligen köpa en hårddiskvideo, men är lite kluven om jag ska vänta och skaffa någon typ av mediedator så småningom istället.