Lite som du
är det ngn mer som upptäckt den lilla tragikomiska svenska vardagspärlan Lite som du på TV1? Går på söndagskvällar med repris någon dag i veckan. Otroligt underhållande och mysig och även lite ledsam, med enkla medel. I stil med den fantastiska lilla boken "Livet vinkar som en Kurt" nästan:)
Har missat det, tycker det är svårt att följa serier på tv. Såg däremot reklam innan det började, verkar ju rätt kul. De visade då när nån tjej skulle börja i en butik, men det förstod inte killen som jobbade där och sa lite illa valda ord till henne..bra start på första arbetsdagen :)
Som #1 säger så är ju serier på TV lite svåra att möblera in i schemat… Brukar dock gilla TV-serier om de går att få tag i på annat sätt. Antar att det är svårt med "Lite som du"?

Den gick i repris en sen kväll och då såg jag ett avsnitt. Jag tyckte den var underbar. Nu måste jag försöka se fler avsnitt.

Den är sååå bra! Se den ni som inte gjort det än.
Vilken tur att SVT finns! Det är svårt att balansera på gränsen mellan tragik och komik.
TV4 hade förmodligen gjort prutthumor av serien…

Jag tänkte precis tipsa om om den innan den gick ikväll - hoppas många såg den, men det blir ju repris 2 gg av avsnittet.
Tillalex, precis, håller med om den hårfina balansen mellan komik och tragedi. Och i skuggan av den seriens udda familj/människor så framstår man ju som oerhört okomplicerad och normal (om nu det är ngt att sträva efter:) *s*
Till de som missat både original sändningsdag och repris för ett/flera avsnitt:
Gå in på: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35736
Här kan du hitta alla avsnitt av just "Lite som du" och titta när du vill och kan ;)
Trevligt att se att de lägger ut program. Eftersom datorinnehav ska räcka som krav för TV-licens så bör man ju i alla fall få någonting för det…
Alltså jag måste bara säga att det är roligt för det har gått två jätte bra serier nu i höst. Lite som du och Godmorgon alla bran. Båda är sådana serier som står på kanten mellan targik och komik som ni sa där uppe.. underbart

Jag tycker om "Kvalster" också, alltså TV-serien:) Även den tragikomisk, fast mer tragisk egentligen. Och i föredömligt få avsnitt:)

På söndag är det säsongsstart, TV1!! Inte missa alltså:)

Härligt! har saknat denna serien. Missat detta. Tack, Pia!

Har just sett fredagsreprisen.
FAN VAD BRA DEN ÄR!
Ursäkta, men det är min första känsla direkt efter varje avsnitt.

Ja, men senaste avsnittet var faktiskt lite extra bra tycker jag:)

Kanske därför jag var tvungen att säga det :)

:)

Ja då! Jag har märkt den! Eller ja hade hittat den… Men dn går inte just nu på svt europa… (kommer från Finland sidu..)