Film iFokus

Film

CarlS
0

Har de inte slagit sig ihop tidigare? Vi har haft deras banner flera veckor nu..?

Se: http://www.sverigesurfen.com/lankkatalogen.htm

//CarlS

Cartman
0

Fick veta detta via BraFilm för några dgr sen så det tror jag inte. Men det hindrar ju inte att LF hintar lite i förväg.

johan
0

Coolt! Jag har varit kund hos BraFilm tidigare och tycker det är en toppenbra tjänst.

Mvh // Johan

Pia
0

Och jag har precis reggat mig, gratis film och gratishyra en månad, kul att testa, fast jag tyckte det var lite rörigt söksystem och herrejösses de hade inte en av filmerna jag ville se, så udda är den inte… 

Hur pass bra är utbudet tycker ni som "har vanan inne"?

Cartman
0

LoveFilm är i stort sett identisk med BraFilm map upplägg. Utbudet ser än så länge inte ut att ha ökat speciellt men jag räknar med andra bullar när brittiska LF tagits in. Kan vara svårt att få tag på independent och mer obskyra rullar. Exempelvis saknar jag Hal Hartleys produktion och rullen "La Grand Bouffe". Sen tas vissa sk "import"-filmer inte in som t ex "Beautiful Girls" och "The Return Of The Pink Panther".  Dessa finns däremot på brittiska LF.

Pia
0

Oki. Det här var en danska film, kanske inte riktigt något den engelska marknaden kollar efter heller… Men det finns ju något som heter närmsta Videobutik…:)

Cartman
0

Vad heter filmen?

Pia
0

Oh happy days - danskt så det förslår…:) Från 2005 tror jag den är, ev 2004.

Kom bara upp en massa obskyra liknande titlar, inte den vid ett sök, just på LOVEfilm alltså.

Cartman
0

Ser det. Finns iaf hos dvdoo, Tåstrup Köpenhamn

Pia
0

Nu kommer snart mina tre första filmer, i provmånaden:

* Garden State
* The Devils Backbone
* I, Robot

johan
0

Garden State var en av mina All Time Favourites 2004! (eller om det var 2005)

Mvh // Johan

Pia
0

Jo det är faktiskt tack vare tipset från er som jag tog den, så nu skall vi se om det blir en Misstänkt-upplevelse eller inte…:)

MeMyselfandI
0

Jag vill varna för att bli medlem i LoveFilm (åtminstone just nu).

Har nu varit kund hos LoveFilm i lite drygt 1½ månad. Nu för tiden kan man inte lägga filmerna i den ordningen man helst vill hyra dem utan man lägger in filmerna i prioriteringsgrupp 1, 2 eller 3 (prioriteringsgrupp 1 är de filmer man vill hyra i första hand osv).

Jag har under dessa 7 veckor fått en (1!) film från prioriteringsgrupp 1 och den grupp har från början bestått av 25 filmer och nu fler. Behöver jag säga att de flesta filmer jag får hem kommer från prioteringsgruppen 3…

Jag har till och från sedan det blev möjligt att hyra dvd via internet gjort det. Prövat de flesta företag som funnits. Men jag måste säga att LoveFilm är det hittills sämsta vad det gäller att skicka de filmer jag har högst på min lista…

Dessutom skryter de med sitt enorma utbud - i mina ögon fattas det en hel del…

Kanske blir det bättre med tiden - men det var ju inga nybörjare som startade LoveFilm, hur kunde det gå så fel.. Nej jag är väldigt besviken.

Cartman
0

Rent mekaniskt borde det funka så att ju FÄRRE filmer du har i listan (till en viss gräns) desto större är sannolikheten att du får första-alternativen. Borde finnas ett gyllene antal. För få och filmen finns inte inne, för många och LF prioriterar de som har få i sin lista för att behålla dessa som kunder. Testa att minska ned antalet. Personligen så har jag inget större behov att se en film på stört utan jag lägger upp en rulle allteftersom tipsen kommer in (40 nu). Annars så har LF inte ändrats mkt map antal rullar (än), däremot gillar jag deras "För dig". Hyfsat bra träffsäkerhet. Jag tror ambitionen är bra och att siten successivt blir bättre.

Pia
0

Jag tycker det fungerat riktigt bra, och jo då, jag har bara fått filmer ur kat 1 + förstås de Fast tracksen jag valt.

Däremot så tycker jag För dig funkar uruselt, sällan något sevärt trots att jag betygssatt så mycket…

Intressant att vi har så olika erfarenhet:)

MeMyselfandI
0

Nehehe Cartman jag köper inte alls ditt "mekaniska" förslag. Jag har testat några gånger att bara ha 3-5 filmer i Prio 1 listan - och som sagt som jag skriver ovan har jag fått en enda film från prio 1… fram till nu…

Jag hade igår 47 filmer på min lista, varav endast åtta nya (med det menar jag dvd-släpp senaste månaderna) - men ändå lyckades Lovefilm bara skicka mig 2 filmer (jag har 3 abonnemang). MEN igår skickade de faktiskt en prio 1 :) 

Om jag nu ska jämföra dessa två bolag som slagit sig ihop tycker jag Boxman var bra, Brafilm var kanon och together as one  - Lovefilm - nej de är riktigt dåliga. Men smaken är ju som baken och det är ju tur att de har några nöjda kunder. Men mig lyckas de inte behålla.

Cartman
0

#16 Avsåg totala antalet i listan (1+2+3), inte prio 1-listan.

MeMyselfandI
0

Aha Cartman! Men hur ska Lovefilm då lyckas skicka 3 filmer åt gången… de rekommenderar att man ska ha minst 25 på listan… Jag har haft 40-50 st på listan hela tiden (blandad kompott - både gammalt och nytt) och jag betalar för ett 3-filmsabonnemang, men de lyckas inte alltid skicka mig tre filmer. Om jag då har färre filmer på listan, då antar jag att jag skulle få ännu färre filmer.

Jag förstår inte logiken: "för många och LF prioriterar de som har få i sin lista för att behålla dessa som kunder"? Är jag mindre värd som kund för att jag har 45 filmer i min lista än den som har 15 filmer i sin lista?

Näe, är det som du tror, då är det ju en ännu större anledning för mig att inte ha kvar mitt abonnemang…

Cartman
0

Målet för LF är att kunna skicka 3 filmer oavsett hur stort urvalet är. Ju mindre urval desto större är sannolikheten (*) att du inte får dina 3 filmer. Därför måste ju LF prioritera kunder (även map prio-listan) som har litet urval om "alltid 3 filmer hemma" ska gälla. Alternativet hade varit att dessa konstant hade haft för få filmer hemma med följd att dessa lämnar LF. Osmak givetvis att man inte prioriteras som "duktig" kund men jag tar det så länge jag får mina 3 rullar per vecka.

(*)[Antal skickade filmer i prio-listan = f(antal filmer i listan, LF:s prioritering= f(antalet filmer i listan)). En ickelinjär funktion där det borde gå att finna ett visst antal filmer i listan som ger ett lokalt max där sannolikheten är störst att du får dina filmer i prio-listan.]

MeMyselfandI
0

Jaha du…

Eftersom det är rätt många som är missnöjda och kommer att säga upp sina abonnemang allt efter som - kommer de eventuellt att bli bättre :). För då får man anta att Lovefilm klarar av kvarvarande kunder bättre. De kanske blev för stor anstormning för dem. Så vem vet om ett år eller så kanske jag testar igen och checkar om de uppfyller mina krav.

Men som det är nu står jag fortfarande fast vid min åsikt - eftersom jag har dålig erfarenhet av Lovefilm är jag mycket missnöjd!

Pia
0

Just det, den utlovade gratis-filmen som skulle komma inom 14 dagar, har ännu inte dykt upp efter ca 2 månader…:/ Trots påstötningar.

Engla
0

Tycker också att det är lite si och så med Lovefilm. De filmer jag prioriterat först dyker aldrig upp. Börjar bli trött på att vänta. Man vill ju inte direkt lägga till gamla filmer för att man ska fåen film. Då kommer man ju aldrig att få de nya som man vill ha. Lite tråkigt när man betalar för det.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Cartman
0

Testade teorin, drog ned från ca 40 till 20 filmer i listan och med en ens har jag fått 1-2 filmer från favoriterna (1/4 av listan) per vecka från kanske 1 favorit varannan månad (3-rullepaketet). Tror optimum ligger något lägre än 20 filmer, gissar runt 17-18.