Film iFokus

Film

Etiketter: tvseriewebbserie
Läst 4223 ggr
Starvalley
0

Fransk flodfilm

Jag söker en Fransk flodfilm vars titel jag inte kommer ihåg. Floden hette Dordogne. Filmen handlade om en ung man vars familj ägde en flodbåt och skeppade varierande last. Han blev kär i redieriägarens dotter, en kvinna med långt blont hår. Den unge mannen var föremål för ytterligare en kvinna som gjorde allt i sin makt för att förstöra mellan paret. Denna kvinna hade mörkt långt hår.

Den gick på teve och jag vill minnas att det var 80-tal

Har sökt efter titeln i flera år men lyckas inte alls hitta den. Hoppas att någon vet vad jag pratar omSkrattande

Tack på förhand

vildarosen
0

hmm känner igen den men kommer inte på namnet…

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Cessy
0

Ja det ända jag kommer på som gick på svt i mitten av 80-talet är Floden blev mitt liv. Men den utspelar ju sig i Australien så det stämmer ju tyvärr inte.

Halvdansken
0

Denna? La Rivière Espérance.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Starvalley
0

Halvdansk:

Det var precis den filmen! Men jag kommer inte ihåg den svenska titeln, en rak översättning blir ju "hoppets flod" och den titeln känner jag inte igen. Hra för mig att den svenska titeln har något med floden Dordogne att göra.

Tack för hjälpen!Skrattande

Halvdansken
0

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med nån titel på annat än franska. Jag googlade på flodens namn.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Starvalley
0

Det är helt ok, du gjorde ett bra jobb, jag hittade aldrig något när jag googlade..tusen tack!