Artikel om ; The Eye
Artikel om The Eye;
Huvudroll; Jessica Alba….Sydney Welles
Skådespelare:
Rade Serbedzija, Parker Posey, Rachel Ticotin, Alessandro Nivola.
Handling;
Sydney Wells (Jessica Alba) är en framgångsrik konsertviolinist, som mirakulöst får synen tillbaka efter en hornhinnetransplantation. Men operationen medför inte bara förmågan att kunna se igen - snart börjar oförklarliga bilder och skrämmande figurer att dyka upp runt henne. Är det en bieffekt eller håller Sidney på att bli sinnesjuk? Själv har hon en egen teori; på något sätt har hennes nya hornhinner öppnat dörren till en värld på andra sidan, en värld som bara hon kan se…
Drama,Skräck!;
”The Eye” är en gastkramande rysare med superstjärnan Jessica Alba i den hemsökta huvudrollen. Filmen är en Remake av den klassiska kultrysaren av Pangbröderna – som verkligen kan konsten att få blodet att frysa till is i ådrorna.

Den här filmen är helt ok,duger..

Den här filmen vill jag se! ;D

Brukar inte japanska versionerna vara läskigare?
De säger att The Grudge är sjukt mycket värre på japanska, då kommer inte jag våga se den! (A)
The Eye är helt okej, tyckte det var en kul idé att göra film om.
#4 hehe, ja. Jag upplever de japanska mycket mycket läskigare. Jag såg Ringu, (The ring) och fy sjutton.. jag var tvungen att sälja dvd'n jag hade. Sen såg jag den på engelska och nej.. det var inte alls samma sak. de förklarade lite för mycket, vilket gjorde det mycket mindre läskigt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#5 Haha, okej. Då ska jag låta bli dem japanska versionerna! I alla fall tills jag har rätt sällskap att se filmen med… *fniss*

#4 Jag tyckte att The Grudge var läskigare på engelska, för den tjejen ser mkt läskigare ut där :P xD Men har inte sett hela den japanska, så vet inte riktigt :P

#7 Obehaglig är hon verkligen. Det där ryckandet i rörelserna och hennes ljud retar gallfeber på min iver att vilja fly. Haha!

En helt okej film men inte kittlar den en enda av mina skräcknerver inte…. inte det minsta rädd
(Inte grudge, blair witch projekt eller the ring heller) Men jag är skräckfantast och är ganska svår att skrämma… 

har hyrt den nu :D ska nog kolla på den imon :D
Tycker den är ganska dålig, fast vissa scener är lite småläskiga. :P
Se orginalet och inte daliga amerikanska remakes!! Jag ar sa trott pa att alla bra utlandska filmer ska amerikaniseras och goras om istallet for att nya lander far lite credit.

Visst är de bra att vi får upp ögonen på andra länder.
Men jag tycker alla filmer som jag sett från japan,kina de är ett par för jag gett dem en chans inte var så läskiga vet ej om de är skådes spelarna eller vad..eller så är de inget för mig..
gillar ej deras filmer helt enkelt,smaken är som baken..tur är väl de..
gillade eye denna remaken för de handlade om sånt som intresserar mig..,jag tyckte om filmen den var helt ok..
bara min åsikt..
om de skulle ha bättre skådesspelare i kina,japan då kan jag tänka mig,hyra dessa filmer men nu hellre väljer jag usa remakes känns bättre då vet jag vad jag får se..även om de ej skrämmer mig helöler som orginalen men de är bättre gjord,har i mitt tycke bättre skådissar som kan agera..
de var mitt tycke…
vänligen raven angel