Skräckfilmer

Hittade (typiskt) en bra sida nu =oP

finns så många varjanter av skräck, vilka gillar du typ?

Jag älskar vad mina barn brukar kalla smyg- och hoppskräck. 'The Ring var en sådan t ex.
Jag blir inte rädd för mycket men The Grudge gav mig faktiskt mardrömmar och jag var rädd för att gå i mörker några dagar efter att jag sett den*hehe* längtar efter 2:an som jag tror hade premiär igår…
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Susanne, vi är på samma spår.
fast jag hatar filmen ;p 2:an är också läskig.
fast den japanska versionen på the grudge är okej.
Jag älskar skräckfilmer också och pschyofilmer. Morden vid Wolf Creek, Creep, The hills have eyes mm.

Trazzels smak är lika min typ =oP
Har ni sett The House Of Thousend Corpses av Rob Zombie. The Devils Rejects? Det är skitdåliga filmer, MEN såå sjuka och skruvade filmer. Inget för känsliga. Grymt och okänsligt!!!
The Hills Have Eyes gillade jag skitmycket. Silent Hill var grymt bra. Har lirat samtliga spel på pc. Väntar på 5:an *lol*
Skräckisar skall vara grymma och blodiga med psykoinslag. The Saw 1-2 är grymt bra oxå.
Gillar mentalinstitutfilmer som tex. Madhouse. Texas Chainsaw Massacre. Ed Gein.
Gillar nog mest splatterfilmer.
The Grudge tyckte jag var dålig. Den gav mig inte en enda vibb egentligen =o/ The Ring/Ringu? däremot gillade jag. Speciellt hur de fått flickan att röra på sig. Grymt bra gjort!
Jag har precis fått hem filmen Desperation. Har läst boken som skrivits av Stephen King. Hoppas filmen är LITE lik boken i alla fall för boken var hur blodig och bra som helst.
Kramen till er alla =o)
Desperation var riktigt bra, du har verkligen en mysrysare att se.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Det låter hur trevligt som helst =oP
Är det någon här som vet mer om när Talismanen har premiär?
Boken är skriven av Stephen King och enligt vad jag läst skall det komma en film baserad på just "Talismanen".
Please……give me some info on that if you can =o)

Alien filmerna är alltid lite läbbiga. Framför allt den första. Kom ihåg då den hade premiär i slutet av 70-talet och man såg den på bio. Var helt svettig när jag gick från filmen

Ja! Alien-filmerna är hur bra som helst =oP
Jag har ju bara sett filmerna på video-dvd. Det är nog mer känsla i att sitta i en biograf och se dom.

Okej….nu har jag hittat en ev. premär på filmen Talismanen. Den skall vara färdig någon gång under 2008!!! URK, va lång tid =o(
http://www.bloody-disgusting.com/
Ovan länk går till en bra skräckfilms-sida ;oP
Weeeiiii…..
Jag bara älskar skräck-filmer av alla slag, thriller, rysare etc. Jag har dessutom sett dem flesta ;) Men Saw I-III är nog favoriten..

Är det någon som sett "The Haunting" ?
Den var bra tyckte jag med tanke på att jag inte gillar sådana så värst =o) Helt okej var den faktiskt =oP
Kramen!

Wrong Turn är bra, tycker jag!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#14 the haunting var rätt bra

Håller med, Alien filmerna är jäkla läbbiga. Jag vågar inte se dom själv, speciellt inte när det är helt mörkt ute, då glänser det i fönstren precis som det gör i alien:/ *ryser*

någon mer än jag som bara älskar de gamla exorcisten-filmerna?
kommer inte på namnet me ni vet den med den lilla flickan som dras in i en tv och en liten gumma hjälper till att rädda hene och familjen? fasen att jag inte komer på vad den heter!!
omen är ockå bra, skulle gärna se att det gjordes flersådana filmer idag :)
svårt att hitta bra filmer :)
men rysare och thriller i ett är ju en klar vinnare :)
fy för romantiska komedier 
#18 Det är Poltergeist du söker. :) Tycker dock endast att en scen är läskig i den, och det är med clownen. Clowner och dockor tål jag inte. >.<
Och jag håller med, Exorcisten är riktigt bra. Har bara sett första, men gillar den. Värst läskig tycker jag inte den är, men bra story, intressant handling och bra effekter. Inte ofta man hittar sånt i dagens skräckisar..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ja just det är så den heter!!! :)
tack!

Jag älskar skräckisar/rysare!
Jag får inte nog. Jag längtar tills jag är 15 och får börja gå på riktig bio, då ska jag och min kompis gå hela tiden!!!!!! 
I love them too:) jag har sett 6 st fredagen den trettonde filmerna:) Och dom var bra och spännande.. men som vanligt så tyckte jag att dom knappt var läskiga..
jag har väldigt svårt att tycka att en film är läskig .. tycker inte att saw filmerna eller grudge va läskiga heller:) Men jävligt bra!

#22 Jamen Saw är ju inte alls läskig.. bara äcklig xD Men jävligt bra som du säger 

The ring är inte en skräckfilm tycker jag, en thriller i bästa fall!
Skräckfilm är typ freddy, hellraiser, texas chainsaw mfl mfl!
Och jag älskar skräckfilm, helst då äldre då dom som sagt inte gör så mkt bra skräckisar nu, utan det är mest skit som the ring eller dyl.