Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1084 ggr
Wilse18
2009-07-23 16:38
0

Big Nothing

Gillar du mord, komedi, thriller och opålitliga klippor så kommer du att gilla denna film.. och är inte David Schwimmer och Simon Pegg suveräna!? :D

Anken
2009-07-23 20:26
0

Kommer den på bio eller finns den redan på film?

Wilse18
2009-07-23 21:47
0

Den är gjord 2006 så den borde inte gå på bio hehe Skrattande

Anken
2009-07-23 22:04
0

Haha, ja det låter ju logiskt!

Är det någon här inne som har sett den? Jag känner inte igen namnet så jag tror inte att jag har sett den.

Wilse18
2009-07-23 22:25
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Big Nothing är en underhållande svart komedi om en lärare som går ihop med en bluffmakare och hans före detta flickvän i en utpressningsplan. En plan som är långt ifrån genomtänkt… Charlie Wood är en frustrerad arbetslös lärare. För att dra in pengar till hemmet tar han jobb på ett dataföretag. På arbetet möter han Gus  som har en idé om hur de snabbt kan tjäna stora pengar. Han har fått tag i smutsig information om en präst och föreslår för Charlie att de skall satsa på utpressning. Allt kompliceras när den före detta skönhetsdrottningen och tillika Gus före detta flickvän Josie vill vara med. Men, Josie är inte den hon utger sig för att vara, Gus är inte så smart som han tror och Charlie är inte mycket till brottsling. Det som först verkade vara en idiotsäker plan för trion går snart käpprätt åt helvete.