Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 760 ggr
Pia
2005-11-17 15:57
0

Van Helsing

Sent omsider kom den till en DVD nära mig. Trots sina brister (Richard Roxburghs överspel som Dracula, inkl hans brudar insatser, tveksam kvalité på specialeffekter och kanske inte helt ihophållen story…) så blev jag märkligt trollbunden från start. Den var så snyggt gjord, en otäck vuxen-saga, lite Sleepy Hollow-känsla, läckra kostymer… Speciellt Kate Beckinsales garderob tilltalade mig mycket:)

Jo det bor nog en liten Buffy i mig, med rättspatos och vilja att ge sig ut och slåss mot världens monster, gärna iförd läcker outfit:) Tills dess så får det duga med en juste monster-rulle i DVD:n emellanåt….

Har ni sett Van Helsing? Vad tyckte ni?

Saber
2005-11-17 17:45
0

Då får inte jämföra Buffy med Van Helsing, Buffy är mycket grymmare! ;) 

Van Helsing är vel ganska okej också men ingen höjdarfilm enligt mig. Vist den har några grymma specialeffekter och så, men den var lite för uppenbar med vad som skulle ända tyvär.

Pia
2005-11-17 19:42
0

Saber, ja ja storyn var ju förvisso lite töntig och förutsägbar, och somliga skådis-insatser likaså, men som vacker, grym vuxen-saga var den kanon tycker jag:) Och scenen i festsalen i Budapest, åh…

Saber
2005-11-18 10:30
0

Ju den scenen är mycket bra gjord! Problemet med filmen är att den bygger på en serie som typ ingen i svergie har hört talas om ens. Vilket gör att de inte får ändra för mycket och filmen tilltalar säkert fans mer än valiga personer, då de vet att karaktärerna i filmern redan har ett viss djup som dom misslyckas fånga i filmen.

Detta är ett stort problem i många av Serie-filmerna som kommit de senaste åren. Undantaget är enligt mig Sin City som är grymt bra om man fattar vad som händer! ;) (Batman räknas inte hit då alla känner tillbatman)

rumpino
2005-11-28 18:34
0

jag har sett den . .tror jag tom såg den på bio o tyckte den var trist =)

fick tyvärr inte alls den inlevelsen som du verkar fått.

HH
2005-12-01 21:34
0

Van Helsing är inte riktigt min typ av film, och om jag ska vara ärlig så fanns det inte mycket i den som tilltalade mig…

MVH HH

Erik
2005-12-02 12:45
0

Inte ens lite klassisk vampyrjakt?!

HH
2005-12-02 16:06
0

#6 Nopp..