Barnfilmer
Ikväll satt jag inne på en annan sajt här på iFokus där en medlem hade besluts ångest vad hon skulle se…
Men en av filmerna är en gammal goding från när en annan var lite. dvs, runt -86 och uppåt ;P
Som Aladdin och Lilla sjöjungfrun med mera..
Har ni någon speciell favorit bland barnfilmer?
Släng gärna in en thrailler.
// Liinda
Jag gillar verkligen alla gamla klassiska Disneyflmer, Snövit, Askungen, Lilla Sjöjungfrun, Pocahontas, Robin Hood osv :D
Finns det verkligen några andra barnfilmer som är bra? :P
/Christine
Ja där finns många bra barnfilmer. Den första Aladin var def. en höjdare, Ice Age 1 o Shrek 1 likaså som barn älskade jag AristoCats. Bland de nya så är väl favvoriterna förrutom de två jag nämnde Cars o Ratatouille o så förståss Happy Feet.

#1: Nej faktiskt inte :) Älskar dom filmerna..
#2: Happy Feet har jag faktiskt inte sett.
Men om man kollar på barnfilmerna som är nu och dom som var när en annan var liten, är det en sådan stor skillnad, att man ibland inte ens tycker dom nya filmerna är se värda… Dom är inte lika bra alls
// Liinda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min absoluta favorit är Brisby och NIHMS hemlighet (Secret of NIHM). Fast helst klassar jag den inte som barnfilm, utan som en film för alla 
Ja jag håller inte med. Visst det görs mycket skit nu för tiden, men t.ex Cars, Ratatouille, Shrek1, IceAge1 o t.ex den underbara Hitta Nemo minst lika välgjorda som de gamla Disneyfilmerna. Däremot var där en period som Disneyfilmerna blev allt sämre o sämre gjorda/tecknade, men det där har de ju hämtat in med stor bravur. Däremot kan jag inte påstå att Wall-e tillhör mina favoriter, men det gör som sagt var däremot de några av de föregående (Cars o Ratatouille).
Inser att jag glömt den filmen som blev min sons favvorit då den kom o som jag slet ut 3 VHS-band (jo innan DVD:ns tid) Toy Story o då menar jag 1:an. Visst såg han de andra men det var ju ettans som tillförde animationernas värld någonting helt nytt o sågs om o om o om ……………………. igen
Happy Feet är def. sevärd o nu har den ju så pass lång tid på nacken att man kan köpa den väldigt billigt o den är väl sevärd.
Fast visst är det så att den magin man upplevde som barn går ju aldrig att komma tillbaka till, men det beror ju mest på att man inte är barn längre

Va :O försöker du påstå att vi inte är barn längre?
hehe.
Ja men då ska jag se om jag hittar på den.
Ska försöka samla ihop gamla barnfilmer så man har dom.
Kan vara roligt att visa sina barn när man får sådana.
Men dom kommer väl inte alls förstå vad det roliga är i mammas gamla filmer ;P
// Liinda
LindaH: har ingen aning hur gammal du är men jag är def. mycket långt från att vara ett barn längre
Jodå det tror jag visst. Joakim älskade se de gamla Disneyklassikerna likaväl som de nya när han växte upp. Ja nu bryr han väl sig inte längre, men de filmer jag växte upp med t.ex AristoCats o Pongo o de 101 dalmatinerna m.fl. har det också gått åt ett antal filmer som slets upp

#7: Jag är 86:a ;U Summerkid .. hehe.
Jasså det var som tusan… hmm.. Men eftersom jag inte planerar att ha barn än… Så lär det dröja ännu längre. Känns som att alla filmerna då kommer vara i 3D
// Liinda
Tja vem vet - eller så finns det inga DVD-spelare alls kvar då, för halva vår Disneysamling är ju värdelös idag eftersom den finns på VHS o vem vill se sådant flimmrande idag. Vi har ff. en VHS-spelare kvar som inte är speciellt använd, men vem av oss sätter oss någonsin o tittar på en gammal VHS film. Slängde faktiskt ut de 2 vi har slitit mest (VHS-spelare) bara för några veckor sedan o filmerna har åkt ut i förrådet, så jag vet i tusan om man skall samla på sig så mycket för framtida bruk eftersom industrin är i behov av att överleva o hela tiden då måste tillverka nytt för ha något att sälja, så vete gudarna vilket system som eg. gäller den dagen du väljer skaffa barn, så mitt råd är att du väntar.
Jaha - en 86:a - ja då har du långt kvar tills du når mina höjder, för jag är en antik relik o -61:a ;-)

Åh, finns ju så många! Men Änglahund, Oliver och gänget, Lejonkungen :')

#4 Åh, Brisby! Det är från den filmen mitt nick kommer, inte helt otippat. 
Alla gamla Disneyfilmer är ju bra, favoriter är bl.a. Svärdet i stenen, törnrosa, Bernard och Bianca, Mästerdetektiven Basil Mus, Aladdin, Skönheten och odjuret samt Pongo och de 101 dalmatinerna.
Tecknade Narnia (The Lion, the Witch and the Wardrobe) från 1979 är också fantastiskt bra.

Lejonkungen är en storfavorit, men min absoluta favorit är Landet för länge sedan! Den är riktigt fin! :)

Den långa flykten såg jag när jag var liten.
Kanske inte så mkt en barnfilm, men tecknad.
Älskar den filmen.
Tjoho, två av mina favoritbarnfilmer finns med som trailers redan i tråden - Secret of NIMH och Landet för länge sedan. Don Bluth är min barndomshjälte! Även hans Änglahund är helt underbar!
_No way! Yes way!
Detta är en snutt från en av mina absoluta favoritfilmer när jag var liten! Antar att jag hade lätt att leva mig in i rollen då det handlar om en liten blond flicka som bor granne med en liten blond pojke (precis som jag och min bästa vän). Filmen handlar om hur flickan beger sig ut i världen för att leta reda på och rädda sin vän. Snödrottningen heter den på svenska (ja, jag har den svenskdubbade versionen hemma).
Är uppenbarligen en rysk film från 60-talet. Där ser man.
_No way! Yes way!
En av mina favoriter när jag var barn var Baltazar. Fast det var ju en serie förståss.
Disney´s filmer går alltid hem. De flesta i alla fall. Såg Tingeling för ett tag sedan. Den var gullig.
Monsters inc. gillar jag. Ungarna också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Lejonkungen

Den lilla sjöjungfrun.
Lejonkungen.
Landet för längesedan.
Häxan & lejonet från -79. Helst vill jag se dem på svenska.