K-PAX
Såg just att K-Pax är på TV3 ikväll kl 21.00. När jag såg den sist var den ett rikktigt sömnpiller. Tyckte allt gick för långsamt och flummigt.
men jag skall nog ge den en chans till

Kpax är liksom Sjätte Sinnet skitfilmer. Ypperliga skådisar men trååååkig handling och nivå 0 på förutsebarhet. Usual Suspects. There's a movie. C

cartman, Sjätte sinnet är ju super:)) Usual suspect är ju hur förutsägbar som helst i förhållande, fast det har du väl redan läst om i tråden Bästa filmmanus?:)
KPax tycker jag också om, fast inte i klas med SS förstås…

Pia, jo, jag har läst. Tycker fortfarande att Sjätte Sinnet är en skitfilm. Usual Suspects är grymt bra av olika orsaker. C

Hm, väldigt så s-ordet används här…:) Tur att man har olika åsikter även om film, annars vore det väldigt andefattigt…
Hmm. Jag tyckte om K-Pax. Gillade musiken och tempot i filmen. Allt behöver inte vara häftigt hela tiden.
Mvh // Johan
Jag gillar alla tre filmerna i den här tråden. De misstänkta allra mest.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag är nog mest skyldig till åsikterna i denna tråd.
Själv gillar jag mest när det händer saker i tempo (och gärna action - även om inte alltid). Vissa filmer som har ett djupare budskap kan jag bara älska men just P -PAX hittade mitt ego inte det intresset. Det betyder naturligtvis inte att alla behöver ogilla filmen men den var inget för MICH.

Jösses…
Tycket nog också om K-pax, även om det var en stund sen jag såg den. Som Johan säger är det ett skönt tempo i filmen, och musiken är på sina håll suverän. I inledningsscenen på stationen, t.ex.

K-Pax är ju grym! Älskar denna typ av filmer! Tempot ska nästan alldrig vara snabbare! ;)
#10 - Med risk för att säga det uppenbara så är actionfilmer med så lågt tempo i regel ganska … långsamma… Ombyte förnöjer, säger jag! ;)