Kvinnofängelset
Jag blev lite nostalgisk och tar upp en gammal serie. Skulle vara roligt att veta om det är många här inne som följde Kvinnofängelset.
Jag fastnade verkligen, och såg serien två gånger!!! Då fick jag användning för videon!

jag jag jag!!!
jag satt uppe långt in på nätterna (givetvis) och såg programmet. det gjorde sig extra bra eftersom jag hade en svart/vit tv. ;)
skrev tom på insamlingslistan för att tv4 skulle sända det igen. tyvärr missade jag de sista avsnitten.
visst var det så att en av kvinnorna hamnade på en båt och rymde?

#1 Då får jag tacka bl.a. dig för att de visade den en gång till!
Det ringer tyvärr ingen klocka, kan absolut inte komma ihåg om någon rymde med en båt. Men det är nog mycket jag glömt… Skulle kunna vara dags att sända serien igen kanske!
Lät som en intressant serie, hade jag velat sett.

#2 ja det håller jag med om, men på lite bättre tider kanske!
vad hette hon långa med blont lockigt hår som blev ledare? rita? det var hon som rymde..
#3 den var superintressant faktiskt. grå och tråkig, men vilka saker som hände!
#4 Haha, att den är grå gör mig ingenting. Vilket år gick den?

#3 Den ska visst finnas på DVD. Men det måste ju vara en otrolig massa skivor, för det var väl 692 avsnitt eller något sån´t?

#5 ojoj det måste ha varit 02 som de höll på sist.
#6 jasså? ja det var ju sjukt många avsnitt. jag försökte spela in dem, men det hade ju blivit en massa band i slutet.

[
Visserligen är boxen endast tillgänglig inom Australien pga. dess storlek, men det är ju mer av akademisk betydelse.
](http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=140470&forum=3)
jo men tjena…[
](http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=140470&forum=3)

#4 Jag kan inte komma ihåg någon ledare med blont lockigt hår, och det enda ledarnamnet jag kommer ihåg just nu är Bea. Jag får visst läsa på lite. 
Haha, inte konstigt att jag inte sett de, jag var ju bara 12 år då! Vad gick den på för kanal då?

#8 Våra inlägg snubblar visst över varandra! 
Jaså du menar att man inte kan få tag på boxen om man skulle vilja? Undrar vad den skulle kosta…

#10 Det måste ha varit TV4.
#12 Ännu en till förklaring till att jag missade den, hade inte 4an då ;)

#13 Synd. Fast du hade ändå inte fått sitta uppe så sent på nätterna! 
#14 Vid 12 års ålder fick jag göra ganska mycket. "frihet efter ansvar" som min mor brukade säga, hade dessutom en egen tv på rummet.

Lisette, plötsligt kom jag på vem den långa Rita med det lockiga håret var. Henne gillade jag ju jättemycket! Hon var med i ett mc-gäng, och på slutet försökte hon hjälpa sin bror om jag inte minns fel. Men jag kan fortfarande inte minnas att hon rymde med en båt…

#11 jag läste någonstans att den kostade 7000:-
här finns i australien

äh det vill inte. här kan man beställa i sverige

#16 jamen precis hon! hon var kanon, hon och lexie var mina favoriter.

Tack för köp-tipsen! Funderar på att beställa en "Best of" från Sverige. Kanske kunde vara kul att ha.
Ja, Lexie ja! Det var väl hon den mörka med en massa grejer i håret! Henne gillade jag också. Och de lite äldre damerna Judy, Myra och Lizzie!

undrar hur de välje ut best of… jag hade velat se allihop. :S

#22 Jag också. Fast det blir väldigt dyrt…

Jag gillade det o satt oxå uppe o såg det, inte alltid dock… men ofta. Det va lite intressant, skoj att se hur det kan vara. Jag följde OZ oxå, en fängelse serie med män intagna. Den var oxå bra…

Åååh kvinnofängelset. Lyste upp tråkiga pluggnätter
. Jag började inte se förrän Myra var top dog så ett par hundra avsnitt missades nog…
Sista avsnittet var super! Bra avslutning
Hatade Ferguson.

Kul med några fans till! 
#25 Då har du ju missat massor!!!

Åh den serien saknar jag!!!