Filmtips!
Tänkte vi kan starta en : Tipsa varandra tråd.
Här kan vi dela med oss av filmer vi sett som andra kanske missat.
För att det ska bli enklare så vill jag gärna att ni skriver va det är för kategori filmen tillhör samt filmens namn självklart.
// Liinda

Kategori: Drama/action/nåt åt det hållet..
Film: Slumdog millionaire
värd varenda oscar den fick! (8st), sjukt snyggt filmad och riktigt bra skådespelarinsatser
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Devils Chair
Gengren: Psykadelisk - Skräck
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Blody sunday
Engelsmannen Paul Greengrass skildrar söndagen den 30/1 1972 som senare kom att kallas Bloody Sunday. Dagen då engelska trupper öppnade eld mot irländare som demonstrerade för medborgerliga rättigheter.
Kategori: dokumentär
Man vet ju vad som skall hända men filmen är otroligt gripande.
P.S. Eftersom detta är en klistrad tråd kan det vara på plats att rätta särskrivningen "Film Tips".
//Pryzze

Battle Royal (Batoru Rowaiaru)
Kategori: Action/thriller
En skolklass (15-16 åringar kanske?) tas till en ö och tilldelas kartor, lite mat och diverse vapen. På tre dagar måste de döda varandra, den som överlever vinner sitt liv. Om de vägrar dör alla.
Riktigt bra film.

State of Play
Visserligen inte en film men en otroligt bra tv-serie på temat konspiration. Har fått mycket bra kritik, Kommer även filmatiseras och bli en vanlig långfilm.
Oskar
Twilight
17-åriga Bella Swan flyttar till den lilla staden Forks, Washington. Där träffar hon den jämnårige Edward Cullen och blir förälskad!Men problemet är att Bella är människa, och Edward är en vampyr…
Kategori: Action, Drama, Romantik (?)
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Jag såg "Damernas detektivbyrå" nyss.Filmen var helt underbar och lämnade en varm plats i mitt hjärta.Se den!

snapphanar äventyr. En svensk film om 1600talet. Hjältemod, kamp om frihet, förbjuden kärlek och en massa historia , kan det bli intresantare?
#4 påminner jättemkt om en bok som heter hungerspelen. ungdomar som blir instängda i en yta mark där bara en kan överleva, samtidigt som folket utanför ser allt på tv, en helt fängslande bok.

Mystik, spänning: THe prestige - Två trollkarlar med stora egon som tävlar om att bli bäst och tar till otroliga längder för att slå varandra. Hugh Jackman och Christian Bale gör inte saken sämre, en av mina absoluta favoritfilmer.
Harry Potter - ingen nyhet direkt men jag tycker alla ska se dem, även om man avfärdat dem som barnfilmer, de senare blir mer vuxna också.
Bra filmer
Death sentence med kevin bacon
the bucketlist med morgan freman

jag säger, Horton hears a who, Eragon, Twilight, kung fu panda! men jag lovar det är inte dom ända flmerna jag älskar! men några av dom ;D