X-Men Origins Wolverine
Idag ska mina pojkar (20 & 22 år) gå på premiär i Malmö på nya X-Menfilmen.
Någon som sett den?
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

jag har bokat biljetter och skall se den på Måndag.
Förhoppningsvis så har väl inget sett den filmen ännu då det är förbjudet att ladda ner ;P

#1 Har den premiär samma dag överallt? Jag tänkte inte på att ladda ner film. vad är det? 
Karin
Jag har sett den :-)

#3 Var den bra
Karin
ja det var den :-)

jag skriver sedan, vad mina "pågar" tyckte om den
Karin

Det blev ingen film för dem. De hade åkt till fel bio, det finns 2 Filmstaden i Malmö och de åkte till den gamle. De har köpt biljetter till imorgon.
Återkommer vad de tyckte // Karin
Karin
Jag såg X-men Orgins igår, oh jag tyckte det var en superbra action film, väldigt välgjord och man fick verkligen förklaring om allt i de förra filmerna.
Ibland blev jag lite besviken att de inte varit mer noga med detaljerna men det är väl bara något som jag stör mig på! ;)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Nu har mina "pågar" kommit hem efter biobesöket och de sa: En film man bara måste se, vi fick förklaring på de tidigare filmerna.
Innan vi såg filmen hade vi stora förväntningar nu är de lite mindre. Men klart att man ska se den.
En film som man bara "måste" se en gång.
Karin

Oh jag vill verkligen se den.
kanske ska dra med mig sambon och titta på den :)
// Liinda

Den här filmen vill jag verkligen se, hoppas på att min mamma kanske vill se den nästa helg. 
jag vill också se den filmen men jag gör som jag brukar köper hem den filmen jag vill ha så kan jag se den hur många gånger jag vill (älskar marvel filmerna och även tidningarna)
Åh tänkte ju att då skall jag ta killarna med mig o se denna filmen (sonen+kompis) för de har ju sett alla X-men filmerna o vi har dem som DVD också. Sagt o gjort o jag gick in på internet för boka biljett o då upptäcker jag att det är 15 årsgräns på den. Sonen fyller 15 den 29 juni o kompisen 14 dagar innan. Snacka om att de kommer att bli besvikna, för det är inte riktigt samma sak o se en sådan film hemma som på bio. Attans också 
ne vad tråkigt, kan ju hålla med att det inte blir samma sak om man inte har en bigbauta tv och ordentligt surround system (har suttit hos en som har det och kollat på film och det var precis som bio, men så hade han en tv som var runt 72" med)
#13 Fast går det inte smita in och påstå att de är 15? Jag vet att jag låtsades vara 15 när den första x-men-filmen kom och det var inga problem.
Nu kanske det är dumt att uppmuntra sånt, men det handlar bara om ett par månader innan de är 15 och jag kan inte tänka mig att filmen är så hemsk att de kommer få men för live. 
Jo då man kan chansa med att köra 3 mil o om de frågar efter leg. så kommer de inte in o att då behöva köra tillbaka igen utan ens få se - lockar def. inte. Tror def. inte de får men för livet för det skiljer ju 1½ månad o tror nog att de har sett värre än vad X-men filmen bjuder på.
#16 Ah, är det så långt så förstår jag varför du inte tänker åka. Synd att det är så, men åldersgränsen måste ju dras nånstans.
Jo förvisso, men numera är vissa biografer väldigt hårda med det. Förr var det ju året man fyllde. Numera måste man ha leg. o vara fylld 15 - om de kollar. Nu gör ju inte alla boiografer detta, men inte så kul o ha kört så pass långt om de skulle göra det. Nåja om en o halv månad behöver vi inte fundera på det problemet längre o mer bestämma oss för ifall vi vill se eller inte se en film på bio

Nu har jag sett den
. Kul att få veta mer om Wolverine (har inte läst serierna). Den var bra, ungefär som väntat, han är musklig, tuffa effekter, lite explosioner osv. Liev Schreiber passar som bad guy.

Jag hade hoppats mer av filmen eftersom det var ny regissör och manusförfattare. Tyckte den var bättre i början och sen blev den mer "det här har vi sett 100 ggr förr".

Tänkte på det där med 15-års gräns. Är det inte så att man kan vara yngre om man går med någon vuxen? Eller bara jag som fått det om bakfoten.
Övrigt: Jag ska se denna film på fredag i Uppsala! Hoppas jag iaf. :)
Inte 15-årsgränsen. Då skall man ha fyllt 15 - ja om de kontrollerar.
11 årsgränsen - Då kan du däremot se filmen om du är 7 år eller äldre, i vuxens sällskap
Likaså kan du vara yngre än 7 år o se 7-årsgränsfilmer om du är i vuxet sällskap.
Däremot 15-årsgränsen kan de avkräva leg. o det är väldigt olika hur hårda de verkligen är.

#21 Aha, men då hade jag nästan rätt iaf.
Såg den idag och måste säga att jag är lite besviken 
Visserligen var början riktigt snygg, men annars var den rätt standard. Bästa karaktären i hela filmen var Victor Creed (Sabertooth) En karaktär som jag egentligen inte gillar alls i serien.
Och den karaktär jag seett fram mest emot att få se var en STOR besvikelse: Taylor Kitsch hade visserligen utseendet, men saknade den franska brytningen för att göra en bra Gambit, och vad värre är var att manus porträtterade karaktären dåligt också. Han var alldeles för amerikansk och för lite tjuv. Nåväl, jag får hålla mig till serieversionen av Gambit 
Hela Gambit-biten kändes rätt onödigt faktiskt och ytterligare två karaktärer kändes helt onödiga att slänga in (tänker inte spoila vilka, men vi har mött dem i tidigare filmer
)

Jag håller med dig på alla punkter, Johanna.
Samtidigt har jag stor förståelse varför de valde att gå ifrån originalstoryn för att "den stora massan" som bara sett filmerna skulle känna sig "hemma".
Som tur är kan man glädja sig åt Watchmen-filmen, som följer originalstoryn väldigt bra. =)
#25 Ändra storyn har jag inte så mycket problem med, särskilt inte när det gäller Marvel/X-men, eftersom det ändå redan finns femtioelva olika versioner av det universat. Däremot när man ändrar en karaktärs personlighet så finner jag det rätt störande (och kanske mest nu när Gambit faktiskt är min favoritkaraktär i hela Marvel-universat)
#26 berätta inte för mycket om personligheterna, jag har inte sett den än