Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 464 ggr
johan
0

Pitch Black

Idag kom Pitch Black i brevlådan. Ska bli spännande att se. Jag tyckte Riddick var rätt cool. Någon som sett Pitch Black?

Mvh // Johan

Kaj
0

Jag har set den typ 5 ggr.

Den är helt grym. Gillar man dessutom lite scifi så är dessto bättre.

Är väl en av de första filmer Vin Diesel (Riddick) gjorde och hans roll är suverän.
Radha Mitchell gör rollen som Carolynn och i just den här filmen är hon riktigt snygg och sexig.

Slutet ger att det skulle komma en uppföljare och det har det gjort och det är The Chronicles Of Riddick som kom 2004.

Spelutvecklingsföretaget Starbreeze (Uppsala) har gjort ett spel om Riddick som vunnit en massa priser. Den dag dom vann priser stog deras aktiekurs i 0,14 kr för att snabbt stiga till 0,40 kr. Nu är den dock nere på ca 0,26 kr.
Jag satsade en bra summa i deras aktie till kurs 0,14 kr så det känns rätt ok faktiskt.

johan
0

Storyn i Pitch Black och Chronicles of Riddick tycker jag knappt känns att hänga ihop, förutom just att Riddick är med i båda. Dom är verkligen fristående.

Tycker att historien är lite klen i båda, men ändå vill man se vad som händer härnäst.

Vin Diesel är riktigt cool i rollen, som han nästan alltid är. Kan han spela något annat en tuffing med ett hjärta som trillar på plats till slut?

Tycker nog egentligen att Chronicles of Riddick var bättre, men är glad att jag sett båda.

Vad tycker ni andra?

Mvh // Johan

Kaj
0

I filmen The Pacifier spelar han visserligen en tuffing men åt det mer komiska hållet då han ofrivilligt blir barnvakt åt en massa ungar. Filmen går under genren Comedy.

Där medverkar även Brittany Snow i sin vad jag vet första film utanför TV serien American Dreams (Drömmarnas tid)

johan
0

The Pacifier är uppsatt på min filmlista hos BraFilm.com. :)

Är Vin Diesel den nya Arnold? Först lite action typ Predator och Termanator, sedan lite komedi som Dagissnuten och Twins..

Vad kommer härnest?

Mvh // Johan

Kaj
0

Johan, där gör du absolut en bra definition av Vin. Jag ser honom som den nya "Guvernören av California".

Vin har sånt jävla skönt apeal. han passar verkligen för rollen som action hero. men samtidigt (som även Arnold gör) har han visat att han kan spela komedi åxå.

jag rekomenderar verkligen The Pacifier. är väl mer en söndagseftermiddagsfilm än något man sätter sig med en bytta popcorn kl 21.00 en torsdag dock.

PS sätter just på Pitch Black på DVDn

johan
0

Jag tycker faktiskt att han klarar av att lyfta annars dåliga filmer, som t ex Fast and the Furius. Han är mycket bra i Boiler Room också.

Vad tyckte ni om xXx? Tyckte den var rätt cool, men som vanligt så håller inte sådana filmer ända fram…

Mvh // Johan

Erik
0

#6 - Jag är en av de få som fullkomligt älskar sådana filmer. =) Kan sem dem nästan utan story bara för all snyggt filmad action. Jag hade också mycket nöje av t.ex. Mission Impossible 2. Det ser helt enkelt så jäkla coolt ut att balansera runt på framhjulet på motorcykeln och skjuta åt olika håll. ;)

… alla filmer behöver inte ha allt.