Cars
Såg Pixars film Cars i helgen. Jag har alltid gillat Pixars filmer och det här är inget undantag. En klassisk animerad familjefilm med okomplicerad humor och ett enkelt budskap (i detta fall; var inte egoistisk). Och karaktärerna är som titeln antyder gestaltade som bilar, och det är gjort på ett charmigt om än förutsägbart sätt.
http://www.pixar.com/featurefilms/cars/
Oskar

Så då tycker du den är sevärd alltså. Har du någon ålder som du rekomenderar den för? Ja bortsett från oss vuxna då:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja men den här typen av filmer är ju lite hata eller älska. Filmen är ju totalt förutsägbar vilket en del nog hatar. Personligen älskar jag det i lagom doser. Man vet var man får och kan koppla bort härnan och bara luta sig tillbaka och titta på alla glada färger som rör sig på skärmen. :)
Och kan tänka mig att den funkar för ganska små barn. Det läskigaste är väl en scen när de välter sovande traktorer (kossor)…
Oskar

Tack för svaret Oskar, då vet jag vilka som får följa med och se den :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
filmen gick def att se, men efter att ha sett halva så övervägde jag starkt att stänga av och hitta på ngt annat. för så himla spännande var den faktiskt inte.
Har du sett trailern så har du sett det visentliga i filmen.

#4 Jaaa men ni missar ju poängen med filmen. Poängen är att det inte finns någon poäng. Det här är ju en film man bara ska luta sig tillbaka och titta på…njuta av de rörliga bilderna… Inte analysera eller vänta på att något spänannde ska hända. :)
Men inte ens barn verkar ju tycka att den är underhållande? iaf inte mina kusiner..
men som sagt, jag tyckte inte att den var rolig eller spännande eller på något sätt underhållande. däremot så kan jag tänka mig att folk med sömnproblem kan uppskatta den här filmen, för den var mer än bara tråkig.
den var till o med ansträngande att se.
men men agree to disagree förhoppningsvis?

Jag tyckte den var helt ok:) Gav några goa skratt. Jag är snarare glatt överrasad. Jag hade inte så stor förväntningar på en film om bilar, så:)