Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 647 ggr
Staffan
0

Biljetter via Internet

Vad störande det är att SF tar ut en avgift på 5 kronor när man handlar sin biobiljett via deras hemsida på Internet.

Motiveringen är att systemet kostar så mycket pengar. Jag kan svära på att det är billigare för dom än att avlöna kassapersonal som ska sitta och trixa med att ge folk de platser dom vill ha.

Det är nästan lika störande som den ljud-logotyp som dom vägrade ta bort från sf.se under massor av år…

Mvh // Staffan

Stefan
0

Instämmer! Dessutom har man ju möjlighet att även hämta ut själva biljetterna i deras automater, så det känns väldigt konstigt om inte deras investering redan har lönat sig. Visst kan jag förstå att det är en viss löpande kostnad för underhåll av datorsystem, servrar etc, men det måste vara en piss i havet jämfört med de pengar de drar in på den avgiften. Kanske dags för en ny protestsida Staffan!? :)

Stefan
0

Sandrews är inte bättre de, 10 kronor per bokning!

poike
0

Jag vägrar köpa via deras internetsajt, j*vla idiotavgift.

Kanske handlar folk mindre popcorn när de köper biljetten via webben, vilket ju då skulle minska SFs intäkter kraftigt. Men då får man säga det, nuvarnade förklaring är så urboka korkad.

johan
0

#2: Men Sandrews gör det iaf bara vid bokningar, inte när du betalar biljetten via nätet. (Väl?)

Mvh // Johan

Stefan
0

#4 Det har du rätt i såg jag nu..det är därför jag brukar betala de direkt kom jag på.

Oskar
0

Det är väl detta som är marknadsekonomi. :)
Dvs de kan höja internetpriserna ända tills vi kunder tycker det är bättre att gå till en kassa. Eller tills det dyker upp en billigare konkurrent. Men biografmarknaden är ju nästan monopol.

Oskar

Pelle
0

Håller med om att det är irriterande. Å andra sidan, som Oskar säger om marknadsekonomin så värderar säkert de flesta av oss sin tid mer än de 5:- det kostar i förköp, och så slipper man komma till bion en timme innan man egentligen skall vara där.

Från det ena till det andra så ska det bli kul och se vad triangelfilm kan göra med Sandrews, det känns som att det är idagarna de byter till nya varumärket Astoria för hela kedjan.

Erik
0

#6 - Ja, det är nog marknadsekonomi. Frågan är hur mycket den dåliga PR en sån lögn genererar är värd? Lite som de postorderföretag som tar ut en "expeditionsavgift" på varje köp. Så jag måste BETALA för att få handla av dem?! Fat chance. Mig säljer de iaf aldrig något till.

Kan inte låta bli att nämna tullen, som jag tyckte var kul. De har också en handläggningsavgift. När jag köpte några böcker från Amazon så skulle de beskattas vid införandet. Själva beskattningen fick jag såklart betala. Avgiften för handläggandet var större än tullen.

Saber
0

Jag tycker också att det otroligt dåligt av dom att ta ut en avgift vid köp över internet, eller bokning. Det borde vara så att bokar man och hämtar ut den så borde det inte kosta något istället för bokar man och inte hämtar så kostar det inte.

Undra om man kan avbeställa boknigen i kassan och sen säga att man vill ha biljeterna som presis blivit lediga och få köpa dom utan avgiften? ;)