Corpse bride
I morgon har Corpse Bride premiär! Som Tim Burton-fan måste man givetvis se även denna.
I Tim Burton's Corpse Bride får vi följa Victor Van Dort, som kommer från en välbärgad men bufflig familj som livnär sig på att sälja fiskkonserver, och Victoria Everglot, från en före detta förmögen - men idag luspank - aristokratisk släkt, där stil och klass är allt. I den unge Victor ser Victorias föräldrar sin chans att återigen klättra uppåt på den ekonomiska stegen. Men Victor verkar redan vara bortlovad - till en död kvinna.
Mvh // Johan
Den vill jag se. Jag har bara sett lite av reklamen och den ser ut att vara i samma stil som Nightmare Before Christmas.
Vänliga hälsningar
Niklas
Den står helt klart på listan över filmer som måste ses. =) Återstår att fixa biljetter…

Redan! Men Xbox360 då! ;) Hmm, tror att det blir bio imorgon ändå alltså! ;) Har helt klart sett fram imot denna film sedan jag såg reklam om den på Kalle och Chokladfabriken.

Nu är jag åter igen irretrade över SF för att dom inte tar in filmerna till sina biografer. Jag ser igenligen bara film i kista och det börjar bli löjligt irreterande att ingen av hösten bra filmer (undantaget är Kalle och chokladfabriken) har gått på någon SF biograf alls.

Suck jag får ta tillbaka detta utalande. Nu typ 3-4 efter den släpptes har dom börjat visa filmen jag tänkte på även på SF.

Ny här.. Ska se den så fort jag kan!! Alla filmer med Tim Burton är bra, och framförallt när han jobbar tillsammans med Johnny Depp (även om just han inte har någon större roll i den här filmen, om man säger det så..)
MVH HH

Ser att Disney+ ska ge ut Nightmare before Christmas i 3D. Nån som har 3D-brillorna kvar?
Såg äntligen denna igår. Den har blivit liggande här hemma och så har det kommit annat i mellan. Helskön film, älskar filmmagi :)

både nighmare before christmas och corpse bride är bland mina favoriter! någon som känner till fler filmer i samma anda av samma regissör? =D
#9 Njae det är de två filmerna Tim Burton har gjort med stopmotion-teknik. Om du inte har sett Sleepy Hollow kan jag rekommendera den. Visserligen "vanlig" film men riktigt härlig atmosfär och en underhållande spökhistoria (Johnny Depp i huvudrollen).

#10 hehe okey tack, jag har redan sleepy hollow på vhs dock =P så jag har sett den ett antal ggr, den är rätt bra faktiskt.