Watchmen
Såg Watchen igår kväll. Finns det någon mer som sett den? Vad tyckte du då?
Jag tyckte att det var för många karaktärer för att någon skulle få en smula djup. Men den var snygg.

Planerar att gå och se den någon dag :) Den verkar bra

Ska se den snart jag också ^^ ser inte fram emot det för det är inte min typ av film men jag lovade pojkvännen :P får återkomma vad jag tyckte om den ^^
Jag fullkomligt älskade den! Mycket våld, blod, naket, spänning, intressanta karaktärer…. Precis min typ av film ^^
Vill se!
/Christine

#3 Låter precis inte som min typ av film :/
Verkar bra tkr jag :D
***SPOILER***
#3 Men tyckte du inte att karaktärerna kändes ytliga? Jag skulle kunna tänka mig att se en film med en eller två av karaktärerna, ungefär som Wolverine nu. Med så många kändes det nästan som att man desperat skulle gå igenom alla karaktärer som dyker upp i serietidningen.

Jag ska se den, hoppas bara att man kan få med sig någon trevlig till bion
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Vill också se den.

Ska se den. Ska bara lyckas planera in sambon också. har man 2 biljetter så har man automatiskt med sig sambon 
Såg den igår och nu tänkte jag dela med mig av mina åsikter:
(eventuella spoilers nedanför, även om jag ska försöka göra dem så små som möjligt)
Jättebra filmatisering av serien, trots att man valt bort de parallella historierna som gör serien så brilljant. Ett stort plus i kanten är att de förlagt handlingen till 80-talet, precis som det ska vara och de har lyckats använda bra filter osv. Inledningen var fantastiskt bra då de gick igenom hur det hade gått för superhjältarna tidigare.
Men jag tycker inte Watchmen funkade klockrent på film, hur lik serien den än var. Särskilt epilogen funkade väldigt dåligt filmberättarmässigt, längre epiloger funkar bäst i tryckt form.
Effekterna var snygga och kändes verklighetstrogna, förutom Bubastis, Adrian Veidts genmanipulerade lodjur som inte alls var så vacker och elegant som i serien (iofs är hon en mindre bikaraktär)
Watchmen är väl värd att se, men det är inte en film jag vill se igen på första taget (däremot är jag sugen på att läsa serien igen). Anledningen till att jag inte vill se den igen är att den var väldigt obehaglig:
Dels har den en tryckande känsla igenom hela filmen och dels är den mycket rå. Det var verkligen serietidningsvåld (och då menar jag inte den typen man ser i vanliga superhjälteserier) på film och jag sa "aouch" många gånger under bion och tittade dessutom bort ett antal gånger. Skulle jag satt åldersgräns på den filmen skulle jag säga 18 år och inte 15…
På det hela får den 3 av 5 i betyg från mig: Snygg film, bra story, lite för våldsam samt att filmformatet inte passar Watchmen.

Har sett filmen nu och tycker den var ganska bra, men inte klockren.
Eftersom jag inte har läst serien så kan jag inte ge samma genomgående analys som Sehvrin, men jag håller i stort med om vad hon skrev.
Jaha, skulle det vara ett lodjur, såg mest ut som en tigerkropp med ett honlejons ansikte. Sedan hade den horn som såg ut att tillhöra en get (bortsett från att getters horn inte har päls:P). Dessutom rörde sig djuret lite som en panter eller leopard. Mycket konstigt djur, som såg bäst ut bakifrån.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus