Män som hatar kvinnor
Jag såg filmen igår kväll. Vad tyckte ni som sett den? Jag kände att det fattades mycket och att Mikael Blomkvist blev mer av en sidekick då Lisbeth tog mycket plats. Jag gillar dock hennes karaktär.

Jag har inte sett den än (och vet inte när eller om jag ska se den), men av dom trailers jag har sett är det bara Lisbeth som passar in i sin roll (till utseendet)
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#1 Tycker du? Stilmässigt passar hon bra, men hon ser ju alldeles för gammal ut. I boken ska hon kunna gå för ca 14 år och det är ju uppenbart att hon är över 20 utseendemässigt i filmen…

Nja, hon ser inte farligt gammal ut ju, kanske inte skulle tas för en 14åring, men det är faktiskt inget som stör mig.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#3 Eftersom hennes späda kropp och barnsliga utseende nämndes många gånger i böckerna så ser jag inte alls att Lisbeth skulle vara lika med Noomi. Störde mig enormt på detta innan jag såg filmen. Nu efteråt ser jag böckerna och filmen som separata berättelser för det var så mycket som utelämnats om karaktärerna i filmen, vilket fick mig att tänka att om man utlämnar andra viktiga saker så är det ett tecken på att man inte filmatiserat boken rakt av, utan gjort en film baserad på boken. Och Noomi gjorde faktiskt ett jättebra jobb.
Hihi, delarna som var i Hedestad är inspelade här i Gnesta. Min kompis var även statist i barnens-dagståget :)
Värd på Choklad iFokus
#5 Vad kul! Jag är säker på att detta kommer att bli något av en klassiker.
Jag måste säga att jag saknade vissa delar från boken. Som Blomqvists "förhållande" med Erika. Det är helt borta i filmen… Boken är bättre, men filmen är bra!

Jag har hört mycket bra om denna film nu.
Så jag funderar på att dra med mig min väninnan och se den faktiskt.
Inte en chans att sambon skulle offra sig för att gå och se den med mig.
// Liinda
***SPOILER***
#7 Ja, och alla andra han faktiskt hade små-relationer med. Armanskijs roll blev reducerad till en scen… Och Blomkvists dotter, hallå?! Får hoppas att det blir mer utförligt som TV-serie.
Jag har inte läst boken, men skulle verkligen vilja se filmen. Det verkar spännande och bra för oss som inte har läst boken :P
/Christine
Jag har läst böckerna o de är ju otroligt bra. Syrran har också läst böckerna o var på premiären o sa att den var riktigt bra. Kommer att se den, men det får bli på DVD senare när den släpps.

Ska kanske se den med min mamma sen, men har ingen aning om vad den handlar om O.O kanske får ta och läsa boken först, gjorde ju det felet med sagan om ringen (tittade först och försökte läsa sen) och det slutade med att jag läste 3/4 av första boken 
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Jag är inte särskilt imponerad av varken böckerna eller filmen…
/Maria