Filmtips till 10-åringar önskas!
Sonen ska ha middag och filmkväll med kompisarna i klassen (både tjejjer och killar). Nu önskas tips på film de kan se för vi har fått blackout här hemma och kan inte komma på någon…
.
De gillar allt från äventyr (narnia, guldkompassen med mera) till humor så de får skratta massor
.
Hoppas på tips!

Dom kanske gillar batman-filmerna?
Jag har ingen aning om vad 10-åringar gillar, det var ju inte så länge sen jag var 10..Heheh 

Stardust blir nog jättebra, det är fantasy och passar både killar och tjejer (barn som vuxna
)

Ja juste, stardust borde dom gilla. Eller Eragon kanske..Vet att det är några här inne som inte gillar Eragon men jag tror inte 10-åringar tänker så mycket på hur fort filmen går, heheh 
Stardust är kanon. Men även Lemony Snickets-filmen är fantastisk. Minns inte exakt vad den heter på svenska, men heter A Series of Unfortunate Events på engelskt.
Mvh // Johan

Sunes sommar!
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
Tackar för svar.
Vi har sett både Stardust och Sune.. de var kanon!
Fler idéer?!
Edward Scissorhands är ju en charmig film, undrar om 10åringar uppskattar den? Det gjorde jag när jag var ca 10 år iaf.
Annars är ju Wall-E en söt film.
_No way! Yes way!

Madagaskar är något som alltid brukar gå hem ^^ annars finns ju mer klassiska Disneyfilmer som många yngre barn inte sätt.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Disneyklassiker borde funka. Alladin är det lagom fart på för att kunna ra dom tror jag
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

#9 Precis ^^ har dock aldrig sett Aladin på svenska, måste ta och göra det någon gång 
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

#10 Svenskan är helt underbar. En av dom bästa disney-dubbningarna
//Olle
Sonen har bestämt sig för scooby doo.. den otecknade versionen. Kan omöjligen få honom att ändra åsikt.. så det får bli så! De lär ju skratta en del om jag känner barnen och åldern rätt
.
Tack för alla tips!
#12 Den älskade jag när jag var i åtta-nio års åldern. Tror det blir bra :)
Värd på Choklad iFokus
Alvin och gänget! Den är ruskigt populär bland ungar i den ålders. De är dessutom rolig för oss vuxna också :)

#14 Den borde jag faktiskt se, men vet inte om jag orkar anstränga mig. Får helt enkelt lita på mina vänner som kan fixa den åtmig ist…
//Olle
#14 Har sett Alvin och gänget. Den är bra 
Big fish? Vi såg den på filmkollo när jag var runt 10 och den blev mycket populär =)