Creepy Skrotnisse
När jag var liten tyckte jag Skrotnisse (och hans vänner) var skitläskiga. De såg så konstiga ut och gick bara omkring och var … läskiga ja. Nån annan som har obehagliga upplevelser från nåt annat barnprogram? Kanske rent av Skrotnisse? 
Håller med dig om skrotnisse! :P Dom hade ett väldigt obehagligt utseende :P
en annan grej jag inte klarade av som liten var SKURT! :P Han var så irriterande tyckte jag.

Min man va rädd för Skrotnisse *S*
Ja å andra sidan har alltid älskat Skrotnisse.. 
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Skrotnisse var lite småläskig. Jag har även lite läskiga minnen från Mumintrollet - inte serien, utan den boken med fotografier istället för illustrationer. Hela boken är mörk och läskig!
I Pippi på rymmen kom jag ihåg hur jag blev alldeles skräckfascinerad när den flygande bilen började läcka sin slemmiga soppa. Huh, hur skulle det gå för Pippi, Tommy och Annika ^^
_No way! Yes way!
Jag tror inte jag var så rädd för nånting, men däremot vet jag att min lillebror var lite rädd för Babar, och det var inte den tecknade vi såg utan det var liksom människor i kostymer allternativt att det var dockor. Nånting vi hade inspelat på video så jag vet inte hur gammalt det kan tänkas vara.
/Christine

jag var rädd för svarta grottan i mamma mu
hade nån bok som hette "resan till ugrilabrek" eller nåt liknande som var lite läbbig på sina ställen också
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skrotnisse var jag inte speciellt rädd för….men Pippi Pelikan! jag fick sådan ångest av den helvetesfågeln! fy så hemsk! Samma med Ika i rutan! BRRRR! kalla kårar rakt igenom!
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
#6 Ååååååh, den där hade jag helt förträngt! Fast jag tyckte bara hon var irriterande.
_No way! Yes way!
Skrotnisse tyckte jag också var läskig ;O
Kanske lite OT men jag minns att jag blev skräckslagen när jag såg en såndär gubbe i lådan i min målarbok, jag hade mardrömmar av den :O XD
-' Rebecca Johansson
#6 - Åh, Ika i rutan var jätteläskig! Men jag skulle absolut se henne ändå av nån anledning, början till min förtjusning av skräckfilmer ;)
/Christine

Ja det är nog något speciellt med lite creepy barnprogram som skrotnisse, Ika i Rutan, vilse i pankakan med flera…man var tvungen att se dem trots att man höll på att sk*ta på sig 

Skrotnisse tittade man på med en skräckblandad förtjusning. Hade nöjet att se det igen för någon månad sen, och nu älskar jag den.
Ika var och är fortfarande sjukt läskig…
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Baltazar, Doctor Snuggles och Richard Scarrys äventyrsvärld var rätt otrevliga barnprogram :P
Teletubbies tar nog ändå priset, fy fasen vad otäcka dom är! Jag har aldrig förstått mig på det programmet, usch.
Hanna

#12 ja det är något creepy med teletubbies! Barn blir som under hypnos när de kommer på tv….
Eller så kanske de blir så jägarns rädda att de inte vågar titta bort? 

Jag var väl inte sååå liten när Cow & Chicken gick på tv. Jag hatade det. Inget läskigt med det men otroligt fult och blä. Blev typ äcklad av det.
"Vilse i pannkakan" får jag fortfarande kalla kårar av bara vid tanken på…. brrr…..

#15…..storpotäten säger jag bara….
*ryser* 

Men en sak som jag var rädd för var Morran i mumindalen! Jag drömde mardrömmar om henne massor när jag var liten!

ååh…jag älskade mumin när jag var liten ^^
You can't spell Bitchy without Itchy

#14 cow and chicken visades nog lite fel, tror den behöver en vuxnare publik. barn uppskattar inte fulheten och den konstiga (men ack så underbara) humorn
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus