Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 5001 ggr
TerriZue
0

Twilight!

Jag måste ju bara lägga upp en tråd om den… jag har blivit helt besatt av böckerna och jag älskar filmen!

Jag tycker att de har lyckats jättebra med den och jag läääängtar tills den kommer ut på DVD!

Någon som sett den? Vad tycker ni i så fall?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Liss
0

Jag såg den för några veckor sen och vart redigt besviken. Kanske det var pågrund av den dåliga kvalitet som påverka, men jag hade förväntat mig så mycket mer. Den kändes platt och jag hade velat se så mycket mer av handlingen och känslorna.

Jag kanske förvänta mig för mycket.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

emwa
0

Det är den bästa filmen jag sett! Älskar den verkligen.
Och Robert Pattingson är en otroligt bra skådespelare.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

TerriZue
0

#2 Ja, han är duktig. Jag gillade honom inte i 2Harry Potter and the goblet of fire" Men hans insats i "Twilight" fick honom att växa i mina ögon. :) Bra minspel…

Abico
0

Jag gillar verkligen alla fyra böckerna men filmen tyckte jag var riktigt kass. Dåligt gjord och väldigt snabbt igenomrusad.. Då vore det bättre om dom gick lite djupare och körde den i två delar eller ngt…

Hanna 

Kimmie
0

Jag tycker tyvärr att filmen inte riktigt får med de djupa känslorna som finns i boken, vilket är synd, men samtidigt får man kanske tänka på vad som är relevant att ta med för att kunna göra en film på så "få" minuter som den är

Men, förövrigt är filmen bra, har sett den två gånger på bio och kommer köpa den när den kommer på dvd :)

Michiis
0

Har inte läst boken :/ men efter jag sett filmen och alla säger att boken är bättre än filmen , ska jag nog ta och läsa den :D Tycker filmen är så himla bra!!

// Michis

LaylaBlack
0

Första timmarna efter att ha sett filmen så tyckte jag att den var okej, inte så stor grej osv.

Sen gick det ett par dagar och den "växte" på mig och nu älskar jag filmen Förvånad Blev lite chockad för jag är en sån som brukar hålla i första tycket om en film osv xD

Har dock inte läst böckerna än, vill läsa dom på engelska och det har varit slutsålt i princip över allt där jag bor =( Men snart så ^^

Marija
0

Jag håller med om att filmen inte är lika bra som böckerna. Men tycker att den är riktigt bra ändå! Böckerna är underbara =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

TerriZue
0

#8 Däe håller jag med dig! Helt otrolig böcker! :)

Rubiinen
0

Funderar på o se den, då alla säger att både filmen och böckerna är så otroligt bra.

Emelie-G
0

Såg filmen i julas, kommer knappt ihåg handlingen för jag var fullt upptagen med att dreggla över Robert Pattinson Kyss

TerriZue
0

#10 Böckerna är ju defenitivt bättre och starkare men jag gillade verkligen filmen också så jag rekomenderar att du både ser filmen och läser böckerna. :)

Lauth
0

Gillade också filmen. Var tvungen att köpa de 4 böckerna för att få veta hur allt gick sedan Oskyldig. Känner mig dock väldigt kluven till om alla böckerna ska filmatiseras. Det ryktas ju att "När jag hör din röst" redan är klar för inspelning.. Jag är inte helt hundra på om det är en så bra idé..

paronskrutten
0

Älskade filmen! Såg den två gånger på bio. Har inte läst någon av böckerna än.

Helena

Mizza
0

Älskade också den filmen. vart helt förälskad, va så himla super bra !! men har inte läst böckerna hehe :P men filmen är otrolig :D

WildSpirit
0

Har inte sett den än, men det är många som säger att den är jättebra så man kanske skulle gå och se den…

Primarosen
0

Är det värt att ladda ner den? allta säger olika!

Lauth
0

Kvaliten är lite suspekt, inte den allra bästa. Kanske bara jag som hittat dåliga versioner. Men bortsett från bildkvaliten så tycker jag nog att det är värt det.

Kimmie
0

#13 Varför skulle det inte vara en bra idé att filmatisera allihopa? Det är ju en "serie", Man filmatiserade alla sagan om ringen och man håller på med de sista Harry Potter och de har ju blivit succé ? :)

TerriZue
0

#13 Ja, det stämmer ju att de redan börjat filma "När jag hör din röst" men jag är också lite kluven vad gäller den filmen. Den kan säker bli bra men det blir nog väääldigt väldigt svårt. Allt i den boken handlar ju om sinnestämningar och hennes tankar (eftersom hon lever så mycket inuti sig själv i den boken) och det är ju svårt att visa på en film.

Jag är väldigt nyfiken på om de kommer lyckas göra den filmen och om den kommer bli bra. Slutspurten i den boken innehåller ju många av mina favoritscener så det ska också bli spännande att se hur de lyckas.

Jag tror det bler svårt att lyckas, som sagt. Jag tror att jag kommer bli lite besviken på den men med det säger jag inte att jag tror att det blir en dålig film (bara att den antagligen inte kommer få mig att känna det jag förväntar mig att känna).

Vi kan inte göra mycket mer än att vänta och se, eller hur. :)

Lauth
0

Har lite svårt för "uppföljare" rent allmänt och dessutom som #20 skrev så handlar andra delen väldigt mycket om känslor och sinnesstämningar.

Jag är nog rädd för att bli besviken, för att om filmen ska bli bra så måste den första delen  bli så hemsk och svår (har till och med svårt att läsa den delen av boken eftersom jag blir så känslomässigt gripen) för att ge samma känsla som i boken.

Sen har dom ju bytt regissör till den nya filmen och det blir ett vågspel om det är bra eller inte..

Kimmie
0

#21 Jo det kan jag också hålla med om, det kommer nog bli svårt. Menade inget illa mot dig eller så, och jag har också svårt att se att det kommer bli en riktigt bra film, ville bara höra hur du resonerade :)

Håller med om att det kan bli riktigt svårt att få med känslorna och sinnesstämningarna på rätt sätt, plus att eftersom man läst böckerna så vill man ju att filmerna ska ge samma känslor som boken.. vilket blev lite "lame" i första filmen, men det var ju fortfarande en bra film :)

[Caroline92]
0

Den är grymt bra! :D Har sett filmen 4 gånger, å läst alla böckerna 2 ggr st ^^ Längtar tills resten av filmerna kommer ut :D Robert Pattinson är ju härligt snygg också ;D

[michaelalundgren]
0

Twilight är den bästa filmen jag sett. Har nog sett den 10 ggr nu :O Väntar hem bok 2 inom kort.. Men jag älskar Twilight!

Faidra
0

Tycker den är väldigt bra!

Kimmie
0

Såg den för tredje gången på bio igår, undrar hur den kan bli bättre och bättre när man redan tycker den är bäst !

Lauth
0

Vad tycker ni om sountracket då? Själv har jag verkligen fastnat totalt för några av låtarna i filmen.

emwa
0

#27 Jag älskar vissa låtar!

Robert Pattinson - Never Think
Robert Pattinson - Let Me Sign
Blue Foundation - Eyes on Fire
Carter Burwell - Bella's Lullaby

Det är dom jag inte kan sluta lyssna på! Så otroligt fina allihopa. Den sistnämnda är så vacker, det är ju pianomusiken, så den brukar jag somna till.

[kaniner och gerbiler]

TerriZue
0

Jag gillar också soundtracket, riktigt bra även om det inte alls är den sortens musik ag brukar lyssna på. :P

Är också väldigt fäst vid "Bella's Lullaby", så himla fin. :)

Kimmie
0

Jag älskar "Muse - Supermassive Black Hole", kan vara för att den låten kommer just i min favoritscen, när de spelar baseboll… sjukligt bra :)

Lauth
0

Gillar också den skarpt.

emwa
0

#30 Den är mäktig! Älskar den! Älskar alla låtar på soundtracket på ett eller annat sätt faktiskt. Förutom Paramore-låtarna. Annars alla! :)

[kaniner och gerbiler]

Lauth
0

Ni som har koll. I vilken/vilka scener spelas Linkin park-låten "Leave out all the rest"? Har tittat igenom filmen ett par gånger till nu och hittat alla låtarna från soundtracket förutom just den..

Liss
0

Tittade på Twilight igår igen, och den växte lite faktist. Men vissa saker känns bara larviga fortfarande:)

Jussse
0

Jag har läst böckerna, (många gånger om) Och filmen har jag sett 20 gånger, hehe. Älskar den <3

Mimmulih
0

Har läst alla böckerna och sett filmen säkert 10 ggr älskar båda!!! De är såå bra! Böckerna är ju förståss mer känslosamma och gripande men de är ju klart att de är svårt att få på film..jag försöker se det som 2 olika "serier" en bok o en film med samma historia :) Jag hoppas alla böcker blir film :).. allt med twilight e så bra! :)<3333

TerriZue
0

#36 Håller helt med dig! :)

Jossa
0

Böckerna är absolut bäst!
Filmen var riktigt bra om man bortser från mycket i böckerna. Och det är verkligen så att man måste läsa böckerna innan man ser filmen. Min kompis sa att den var förvirrande ibland, speciellt slutet. Men hon vet inte vad som kommer i nästa bok/film som de andra gjorde.

Grodan
0

härligt att läsa att flera blev besvikna… Skrattande

jag blev nog mest besviken för att jag trodde att det skulle vara en spännande vampyrfilm… hade noll koll på böcker osv… Skäms

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MarlaSinger
0

Jag tycker inte om Twilight(vill säga att jag hatar Twilight, men då kommer alla bli skitsura) Och ja, jag har flera anledningar att hata smörjan:

1. Sån himla klassiker med en stark kille och en svag tjej *spyr*

2. Så himla töntig film(förlåt)

3. Twilight filmen "stal" Harry Potter 6 premiären *döda Twlight*

4. Alla ÄLSKAR Twilight så hiiimla mycket och pratar om det hela tiden, och det gör mig helt galen!!!

5. Skådisarna i filmen är okej, men hon som spelar Bella är inte alls bra(stör mig på henne)

6. Såklart är allt helt "jäjä-coolt" med typ as coola vampyrer med en massa krafter och skit, bläbläblääääää

7. Låt den rätte komma in är så mycket bättre

8. JAG VILL SE HARRY POTTER MEN TACK VARE TWILIGHT MÅSTE JAG VÄNTAR TILL JULI, DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

*grisnäsa*

Lauth
0

Alla har lyckligtvis olika smak.

Jag älskade Harry potter böckerna men vägrar att se filmerna. Vill inte få "min" bild förstörd. För hur skulle en regissör kunna göra böckerna bättre än jag?

Abico
0

#41 - Det gör du rätt i ^^ Filmerna är inte i närheten av böckerna :P

Hanna 

Kimmie
0

#33 Linkin park - Leave out all the rest kommer inte förän i slutet, den kommer när eftertexterna rullar :)

Kimmie
0

#40 Tänkte bara påpeka att Twilight tog över en annan films premiär eftersom denna film inte var färdig att visas, vilket också ledde till att Harry potters premiär hade skjutits upp i vilket fall som, Jag längtar också till premiären av HP, men som sagt, dens premiär hade ändå inte varit i november

TerriZue
0

#41 Det gör du helt rätt i, jag önskar att jag hade tänkt likadant innan jag satte mig framför filmerna… fyyy så deprimerad jag var, efter att ha sett tredje filmen grät jag faktiskt… :/

peaches
0

Jag gillar verkligen böckerna, men har inge planer på att se filmen än i alla fall. Hyr väl den när den kommer ut på dvd^

Lauth
0

Någon som sett/hört/läst när nästa film New Moon har premiär?

Vet att det pratats om slutet av 2009, men någon som vet mer?

Kimmie
0

#47 Premiären för New moon är den 20/11 - 09 i USA, det är inte bestämt när den ska ha premiär i Sverige, vi får bara hoppas att vi får samma datum ;)

Jussse
0

#47 Vet bara att den spelas in nu i mars, typ :)

Livzson
0

- Så länge vi båda andas i butik - 8 dagar kvar
- Twilight på DVD i USA - 17 dagar kvar
- Twilight på DVD i Sverige - 56 dagar kvar
- "New Moon" på bio (premilinärt)" - 262 dagar kvar
- "Eclipse" på bio (premilinärt)" - 483 dagar kvar

Har redan läst Breaking dawn, så är inte direkt extatisk över att den kommer ut snart, men resten av händelserna längtar jag verkligen till!

Känns dock lite konstigt att man redan har försökt planera in ett premiärdatum för Eclipse. Men yeah, man ska väl inte klaga :)

// Lisa, medarbetare på Twilight

peaches
0

Jag kollade några klipp på nätet idag, och jag vet inte om jag tycker att skådespelarna är så himla tiptop. Men kanske ändrar mig när jag ser helheten :D

TerriZue
0

#50 Wonderful! :D Härligt att ha datum i alla fall preliminärt uppsatta, då har man något att se fram emot! :D

Snart, snart, snart kommer boken hem till mig! :D

Livzson
0

#50 Ohja! Och nu har jag en ännu bättre nyhet!

Vi kan stryka ordet premilinärt för "New Moon". Datumet är fast!
Det är nu bestämt att även Sverige får filmen SAMTIDIGT som USA.
Alltså, - Premiär New Moon, Sverige och USA - 20 November 2009.

Lauth
0

Va kul!

Och självklart kommer jag inte kunna hålla mig borta från att se filmen trots att jag riskerar att bli besviken. Hyckleri? Nej, självinsikt.

Faidra
0

kulkul men kommer dom hinna översätta den? eller blir det utan text?

TerriZue
0

Hääärligt! :D Risken finns väl att även jag blir besviken men jag ska se den i alla fall! :D

Jussse
0

http://www.petitionspot.com/petitions/twilightcasttosweden

- www.Twilightsweden.se kämpar för att få hit skådespelarna till Sverige, så skriv på namninsamlingen nu allihop! :D (länken längst upp)

Lauth
0

Det vore ju roligt, men filmbolaget borde se till att Robert Pattinsson har en stylist med sig som ser till att han är rakad och presentabel när han visar sig för folk. Gillar inte de bilderna när han är rätt shabby så att säga..

Livzson
0

Jag tycker Rob mer än gärna får vara lite shabby.
Han passar väldigt bra i det, i think.

Lauth
0

Nja, 3-dagar gammal skäggstubb och illasittande skjorta tycker inte jag hör hemma på filmpremiärer och galor.. Oavsett vem det är.

Jussse
0

#59 Håller med fullständigt (;

peaches
0

#58 Han har ju tom sagt att han inte tvättar håret, nej fy! Man får gärna se lite snyggt shabby ut, men han ser ju bara rent ovårdad ut

Anna
0

Jag läste första boken av en slump för ett bra tag sedan och hade då ingen aning om att det skulle bli film av den! Däremot älskade jag boken och jag älskar även filmen. Såg den på bio i Stockholm den 30 november och ja, den är helt fantastisk tycker jag helt enkelt.

Otroligt duktiga och flitiga skådespelare, bra regisserat osv. Tycker bl.a att Cam Gigandet (James) spelar otroligt bra, speciellt i scenen med Bella i balettlokalen.

Har sett filmen ett par gånger nu och ja, den växer hela tiden enligt mig.

Längtar verkligen tills november, ska bli kul att se om de lyckas lika bra med Eclipse! Håller på och läser den boken just nu också =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emwa
0

jag längtar till new moon! :)

[kaniner och gerbiler]

sasha-
0

Jag älskar böckerna och blev besviken över filmen. De visar för mycket om James och för lite om Bella och Edwards relation. När han säger att han känner sig överbeskyddande har de ju typ inte spenderat nån tid ihop i filmen!

[Caroline92]
0

Jag håller på att lära mig Bella´s Lullaby och Clair De Lune på piano :D Båda två är sååå bra <3 :D

Anna
0

#65 Vilken tur då att James är borta i New Moon =) Fast det är ju iofs Edward också under större delen av handlingen…

annaattlid.se

TerriZue
0

Wihiiiiiiiii! :D Jag har äntligen läst ut sista boken och fått reda på hur historien slutade och jag är så otroligt lycklig! :D Världens bästa bok och jag älskar den verkligen! :D

smalltowndude
0

Har inte läst böckerna men älskade filmen, blev typ totalkär i Robert Pattison efteråt x) Älskar också soundtracket, speciellt Decode med Paramore och nevr think med  mr Robert Pattison himself ;)

Mimmulih
0

Jaa breaking dawn är såå bra! :) och jepps paramore e sjukt bra de med! :D

Oriel
0

Filmen är jättebra :D Fat jag har inte läst böckerna så jag kan inte jämföra med dem.

-' Rebecca Johansson

TerriZue
0

#71 Då har du missat något! Tycker definitivt att du ska läsa böckerna. :D

Liss
0

Men dem två andra böckerna, som de ska bli film av också?, är de fortsättning på samma historia eller?

TerriZue
0

Jepp, Twilight-saga består av fyra böcker som alla handlar om Bella och edwards historia. Twilight (den första som nu har blivit film), New Moon (som ska bli film), Eclipse och Breaking Dawn.

Det finns också en femte bok; Midnight Sun. Det är Twilight skriven ur Edwards synvinkel. :) Den har visserligen inte släppts än men det sista jag läste var att hon fortfarande planerar att ge ut den trots vissa missöden, hon vet bara inte när.

Liss
0

Ahaa okej, de låter som att jag ska läsa böckerna i stället. Jag brukar alltid tycka böcker är så mycket bättre:)

Men kul att få se mer utav det i alla fall, de var ju just därför jag var lite besviken på filmen. För att man inte fick så mycket av handlingen i filmen ändå. Men då kommer de ju mer i alla fall:)

Faidra
0

Jag skulle gärna vilja läsa böckerna, men jag kan inte köpa dom för alla pengar går åt till annat. Men jag ska försöka hitta dom på ett bibliotek eller hitta en kompis som har dom.

TerriZue
0

Att läsa böckerna rekomenderar jag starkt! :)

Det är definitivt något man inte får missa, de är fruuuktansvärt bra! :D

Livzson
0

#67. Man får se det på den ljusa sidan, Jacob får äntligen visa sin stora roll i serien. Vad jag vet, så kommer även slutet på New Moon vara väldigt vackert och händelserikt Inkluderat både Edward och Jacob), mummra!

Anna
0

Alla Twilightfans är varmt välkomna in på nystartade

Twilight iFokus

annaattlid.se

TerriZue
0

Wihiiiii! :D

Lauth
0

Tjoho. Lycka.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.