Vänner
Hej!
Jag ska skriva en rapport på engelska om tv-programmet vänner (friends) som går på kanal 5 måndag-torsdag kl 19:30. Lite om hur det har blivit så populärt osv.
Någon som har något intressant jag kan ta upp i rapporten?
Varför tror ni att det har blivit så populärt och visas om och om igen?
Tack! :)
Jag antar att det är så omtyckt för att dte är simpel humor som alltid går hem, man behöver inte sitta ck koncentrera sig för att hänga med i vad som händer utan man fattar ändå.
Dessutom finns konflikter och problem med i serien som finns i vardagen men de tar upp dem på ett skämtsamt sätt och lägger det på en nivå som gör det lätt att ta itu med, gå vidare ifrån och att senare skratta åt sina problem.
Dessutom måste jag bara säga att jag tycker att de har lyckats helt otroligt bra med att få rätt skådespelare till serien, de passar alla så otroligt bra ihop och de ger karaktärerna det där lilla extra.
Själv kan jag titta på vänner när som helst. Har alla säsonger och jag har sett alla avsnitt x antal gånger men jag tröttnar aldrig. Det är så enkelt. :) Mysigt. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
jag håler med #1 .
jag tror att det kan även bero på att i alla episoder fins det 2st handlingar som går gemsmed varandra men ändå lykas att samanflätas.
alla kan nog käna i gensej i litte i alla avsnit det blir så parsonligt en på en rolig nevå hela tiden.
ps jag ber om ursekt för min stavning