Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 2218 ggr
EllinorOlsson
0

Vilken film är sämst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken film är lågvattenmärke enligt din uppfattning?

Hur illa var filmen och tittade du ända till slutet?

Fick du kräksmak i munnen efteråt?

Berätta så mkt du vill och kanske släng med en bild på skitfilmen.

En god fortsättning till Eder alla

EllinorOlsson
0

svårt att säga vilken som är sämst, men en av de sämsta filmerna som jag sett  var den dära första wallander filmen(blev tvngad att se den på bio) förutom skämtet om att vara lesbisk så…var den ganska död i mina ögon

Highlandertess
0

Jag har plågat mig genom ett antal filmer. Men ett urval av filmer som jag har tyckt varit plågsamt dåliga är: Valentine, West Side Story, Greystoke, en film med Robert Downey Jr. som jag inte kommer ihåg namnet på, Stolthet och fördom (den nya med Keira Knightley, älskar BBC-versionen) och en skräckfilm med Christian Slater som jag också glömt namnet på.

Dessa filmer har alla fått mig att bli antingen helt tom i huvudet då de inte gett mig några känslor alls, eller så har de fått mig att bli irriterad på hur otroligt dåliga de är. Första kategorin tillhör: Greystoke, filmen med Robert Downey Jr. och skräckisen med Christian Slater. Andra kategorin tillhör de övriga. Det lustiga är att några som jag tycker är otroligt kassa är gillade av många andra :-)

denstore
0

Highlander II är i min mening det största bottennappet genom tiderna. Makalöst dålig film, särskilt med tanke på att de hade så pass bra förutsättningar, i.o.m. ettan. Man kan fråga sig om Connery behövde renovera slottet, eller varför man faktiskt skrev på om att göra en så groteskt dålig film.

WiktZac
0

#Håller nog med, och i skenet att jag vid tiden avgudade den första (och enda!) Highlander så var fallet ännu längre… När kråkorna kom inflygande höll jag på att brista i gråt!

//Zac

Highlandertess
0

#3 - Highlander II var så otroligt dålig att jag nästan lyckats radera den från mitt minne. I och med Highlander the Source (5:an) så har Adrian Paul fått sin urusla 2:a också…huh! Jag gillar verkligen 1:an och tv-serien. 4:an är nätt och jämnt godkänd, medan 3:an kändes som en sämre kopia av 1:an.

denstore
0

#5 Jag vet vad du menar….

Jag har skrivet Highlander II på min videokopia av 3:an. Som ett försöka att bortse från tvåans existens…. Skrattande

Highlandertess
0

#6 - Det var ett bra tips :-)

[Niike]
0

Masjävlar
Sjukt dålig!

Susanne
0

Blood Trails.

Jag har aldrig skrattat så mycket åt en "skräckfilm".
Hur donnan ifråga kan cykla som en tok i skogen med ögonen hårt stängda samtidigt som hon skriker för fulla muggar är för mig en gåta.
Den var så dålig att jag var tvungen att se klart den.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

[Theriss]
0

Usch det finns så många som är kräkdåliga… Kan inte nämna dem vid namn för jag minns dem inte, så dåliga var de!

krutholmen
0

nazi-surfers en gammal rulle som

nån dåre hyrde när jag gjorde lumpen , den är

klart det sämst jag sätt =)

Lavine
0

Mitt stora feta grekiska bröllop och Titanic var två populära filmer som jag bara led mig igenom. I den första… hände det ju aldrig någonting! Den andra var alldeles för lång. Alldeles, alldeles. Ett tag där simmade de bara hit och dit och hamnade inför gallerförsedda utgångar varje, varje gång.

botakt
0

kärlek i kolerans tid är as dålig.. *blä*
Lika Deth tunnel (stavning?)  handlingen är så rörig dom springer runt i ett nedlagt mentalsjukhus och hittar inte utgången det är  typ det ända dom gör…

EmmaG
0

Meet the Spartans - Kommentarer överflödiga.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

tantan
0

Borat

enda gången jag allvarligt har funderat på att be sfpersonalen om pengarna tillbaka

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

EllinorOlsson
0

Highschool musical…jag kan tyvärr inte säg att jag har tittat igenom filmerna (hade väl avlidit på fläcken). Dock zappade en gång fram till kanal 5 där de visade de tidigare filmerna..stannade till i nån minut…….ja jag är stum. Insåg att jag var tvungen att ta en öl bara för att lugna nerverna. stackars små barn som utsetts för det absolut sockersöstaste från Disney+. Arma barn! Arma grymma värld…

tantan
0

#16 EN öl? antingen är du väldigt lättpåverkad eller så tyckte du bättre om den än jag :)

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

SparklingTindra
0

Legend of the Red Dragon är bland det töntigaste jag har sett. =D Jag som gillar Jet Li och hans filmer tyckte nästan att det var pinsamt att se han vara med i denna. Den är dessutom dubbad! Bläää!

Pernilla
0

The Island. Herregud. Dessutom gick jag och mannen på den med hans bror som inte varit på bio på en evighet och som nu verkligen ville ha en riktig filmupplevelse… stackars karl. :)

Ixion
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Camp Slaughter. Den är så dålig att jag nästan börjar spy när jag tänker på den! Ett försök att göra fredag den 13 på svengelska är en ganska bra beskrivning av den. fy f*n säger jag bara :P

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

SHV-Pysen
0

något med steven seagal kanske…

exitingsvillemo
0

finns många urusla filmer.

little miss sunshine, för att nämna en av de senaste kassa filmerna.

Sukram
0

#12 hi hi jag tycker också att Titanic är en låååång plåga. Hur kan man göra så lång film när man redan från början vet att båten sjunker och de flesta dör?

Polisskolanfilmerna, fast de var väl B-filmer redan när de gjordes så ingen har förväntat sig något bättre av dem kanske.

Mimmi och Reine i fjällen och Göta Kanal 2 som går nu i dagarna är riktigt usla med.

Sukram
0

kan lägga till en riktit usel till, 10,000 BC. Den var riktigt usel, somnade nästan efter 15 min.

Ixion
0

Några andra riktigt usla filmer är "Troll" och dess 2 uppföljare! hur regissören fick fortsätta göra film är ett mysterium Tungan ute

Mysan59
0

Dom franska blå, vita och röda filmerna! Såg den första och fattade nada! (80-90 tal)

The cube! Fy f*n

Oj då, förresten jag är inte med i den här sajten, tittade bara in och började skriva… Sorry! Flört

EllinorOlsson
0

#17 jo när filmer, enligt mig, är rent av outhärdliga-krävs det en öl för mig - hehe om nån hde tvingat mig att se filmen- hade jag tagit till sprit ist =)

andra dåliga filmer som dykt upp på senaste tid för min egen del:

american Pie - alla filmer efter de 2 första är bara rena misslyckanden. samma skämt, samma situationer,,,,samma skit rent ut sagt. att det regisseras fler är pinsamt.

Har ni sett fler filmer som hör till kategorin "sämsta film"?

God jul och gott nytt år

Ixion
0

Ultraviolet! Den är allt bra pinsam

EllinorOlsson
0

#28 ja jag tyckte faktiskt det var synd att den inte var bättre…

Fantastic four lägger jag till ikväll …fy fan för dom, hehe

Mysterious
0

Borat, American pie, Polisskolan filmerna, Superhero movie… mm

Sehvrin
0

Jag tycker det är svårt att säga vilken film som är den sämsta jag sett, åtminstone fram tills igår då jag såg Takeshis'. Det är en japansk film som kändes helt slumpmässig och saknade handling och dessutom var alldeles för lång (109 min, men kändes längre).

Jag såg den tillsammans med ett gäng andra personer och vi funderade många gånger på om regisören/manusskrivaren/filmklipparen Takeshi Kitano råkade ha ett par miljoner liggandes utan att veta vad han skulle göra med dem och bestämde sig för att göra denna film.

Till filmens försvar kan sägas att den hade en del riktigt roliga inslag, men det väger inte upp för filmens konstighet och slumpmässighet. Jag har egentligen inget emot konstiga filmer, men jag vill ha åtmistånde en gnutta av förstålig handling.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Dojdan
0

Hmm… jag lägger nog inte de dåliga filmera¨på minnet. och tur är väl det :)