Kim Novak Badade Aldrig i Genasarets Sjö
Kopps
Jalla jalla
Ondskan
Jägarna
Livvakterna
Arn

Låt den rätte komma in, är en schysst rulle.
En vampyrhistoria i skön förortsmiljö. Är man uppvuxen på 70-80-talen är det även en nostalgitripp

Så som i himmelen en av de bästa svenska filmerna jag sett
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Måste filmen vara på svenska har jag svårt att hitta något klockrent bra, men om man tar svenska regissörer så tycker jag gilbert grape är en underbar film :D

'Mitt liv som hund' är ett litet mästerverk, 'Glasblåsarns barn' är också ruskigt bra.
//Zac
Tack för alla tips :P Inte ofta man ser just bra svenska filmer eller svenska filmer överhuvud taget..Hehe

#6 Precis! jag ska nog oxå kolla igenom tipsen och se om man kan titta på några av dem.
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Båda Arn filmerna som har kommit är väldigt bra, iallafall enligt mig som inte är så förtjust i svenska filmer.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Lasse Åberg filmerna tycker jag är bra, dock tycker jag Repmånad är bäst där
Sen tycker jag även Göta Kanal 1 är en underbar film
Jönssonligan för f*n. Dom är ju helt klockrena.
Släpp fångarne loss det är vår är också skön 
Smala Sussie! Bättre film finns ju nästan inte! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Anki och pytte VOL 2.
Skämt åsido! Jag gillar Jönssonligan, Mysteriet på greveholm är så bra! Och Tur och Retur är en väldigt bra familjefilm!

En sång för Martin är ganska vacker om man är lite insatt i demenspersonligheter. (Jag är Undersköterska på ett äldreboende) 

Potatishandlarn så klart!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#14 Några scener är filmade här hemma hos mej i Hamburgsund/Hamburgö, ett fisk samhälle på västkusten.
Morfar är statist också :)

Hundtricket är klockren ^^
Absolut en av mina favorit filmer, och då är jag ändå inte mycket för svensk film ;)
Hanna

1. Göta kanal
2.Jalla Jalla
3. Hipp Hipp Hora
4. Beck filmerna
bra filmer =D

morrhår och ärtor, inte att förglömma:)
Beck filmerna är mina favoriter.
Sen tröttnar jag aldrig på Kenny Starfighter! ;)
En annan bra film är Ogifta par med Susanne Reuter.
Riktigt bra film är Ögat, Sen allas favoriter Svensson svensson

Heartbreak hotel och Göta kanal - filmerna gillar jag mest.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Den bästa sommaren - Den med Kjell Bergqvist när han är begravningsentreprenör och tar hand om två sommarbarn (aboslut en av de allra bästa svenska filmer som gjorts).
Dag&Natt - Mikael Persbrandt spelar huvudrollen och näst intill hela filmen utspelar sig i hans bil. En djup och väldigt vacker film.
En sång för Martin - Det äkta paret Viveka Seldahl och Sven Volter spelar mot varandra i denna, otroligt gripande, film. Den handlar om att leva med en man med Alzheimers sjukdom.

Vuxna människor
Beckfilmerna
Sällskapsresorna