In the cut
Thriller med Meg Ryan och Mark Rufalo. Meg Ryan är språklärare och Mark Rufalo spelar mordutredare och de både möts då han utreder ett mord som skett i närheten av henne bostad. De båda inleder ett sexuellt förhållande.
Det är kanske lite svårt att säga vad filmen egentligen handlar om för jag tror inte det är mordutredningen som driver filmen framåt. Det är snarare passionen och faran. Risken att inte riktigt veta vart gränserna går, vem man kan lita på, om folk är den man tror att dom är och om man själv är den man tror att man är.
Snyggt filmat, bra skådespeleri och medryckande historia! Ovanligt att se Meg Ryan i lite mörkare film. Det samma kan väl sägas om Mark Rufalo som annars brukar spela snäll kille.
Det är mycket symbolik i filmen, men jag tror inte den har med själva huvudhistorien att göra, utan snarare med karaktärernas inre tankar.
Rekommenderas!
Mvh // Johan

Jag tyckte det här var en oerhört snygg film som verkligen fångade ens tankar och uppmärksamhet. Dock fanns det massor av symboler och teman i filmen som var betydligt mer intressanta än själva grund-storyn (massor av bilder som kommer dyka upp i minma drömmar, gissar jag). Lite som en present där omslaget är mer intressant än själva innehållet, fast det är i alla fall helt underbart att lyssna på prasslet av det lyxiga pappret när man tar av det och pilla upp snöret som glittrar i massor av olika färger. Då gör det inte så mycket att man förstod vad som fanns i paketet. Väl värt resan, med andra ord!

jag har för mej jag tyckte den var trist =)