Australia
Australia…hmm…vet inte riktigt vad jag ska tycka om den filmen. Många otroligt storslagna scener och verkligen en ypperlig reklamfilm för Australiens natur. Vackert! Men själva storyn var inte mycket att hurra för, blev för spretigt. Filmen vill vara både en romantisk film och en actionfilm…och ett äventyr…och en komedi…och en krigsfilm…
Någon som sett den? Vad tyckte ni?
Oskar

Räckte med att jag såg svt:s morgonsoffa (mitt på dagen:O) diskutera den filmen när jag satt och väntade på röntgen för ett tag sen. Visst, den verkar fint gjord, men jag vet inte om jag skulle betala för att se den
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Äntligen någon som inte dyrkar den ;) Tack!
För att kopiera rakt av vad jag skrev om den i "Senaste filmen du såg på bio"tråden:
"Den sista filmen jag såg på bio var Australia.
Jag vet knappt om jag vågar uttrycka mina åsikter om den eftersom att alla andra anser att det är bland det bästa som gjorts i filmväg ;) Det tycker inte jag..
2½ timma varav de sista 40-45 minutrarna kändes genomtänkta - resten var bara ett ändlöst ridande, snyftande och tjoande mitt ute i ingenstans för att ta sig fram till slutscenerna.
100 miljoner kronor lär den kostat att göra, dom tycker jag gott att dom kunde matat svältande barn med istället.
Perfekt sammanfattat:
"Everything looks gorgeous, but somewhere in the middle, he lost direction of the film. One minute it's romantic, then it's about saving the kid, and finally politics come into play. Never mind the endless use of 'Over The Rainbow' sung and played in the film."
http://www.blackvoices.com/blogs/2008/11/26/australia-film-review/
Å andra sidan tål jag inte Luhrmanns andra film Moulin Rouge heller ;) Inget personligt, men jag tycker inte att han ska ha med film att göra *s*"
Hanna

Filmen tycker jag är ganska bra! Lite väl lång, lite annorlunda, men helt okej ändå. Inte den bästa jag sett direkt, men jag är ändå glad över att jag sett den.