The Hobbit
Det har funnits planer i några år att göra en film av The Hobbit, även den skriven av Tolkien (Sagan om Ringen). Tyvärr har det varit en del problem då New Line Cinema som äger rättigheterna inte har velat ha Peter Jackson som regissör. Anledningen är att Jackson har stämt New Line då de inte har kommit överens om ersättningen för Sagan om Ringen-filmerna. New Line´s skapare Bob Shaye har nu i en intervju sagt att de varit i kontakt med Jackson´s agenter och att de gärna vill se honom inblandad i projektet, trots deras tvister.
Till saken hör att New Line´s rättigheter till The Hobbit är tidsbegränsade och det har ryktats om att de skulle ta in en annan regissör, bland annat Sam Raimi (Evil Dead, Spider-Man). Jag tycker det känns mer rätt att Peter Jackson får göra även den här filmen, det är väl inte så många som är missnöjda med de tre tidigare…

Hmm…njo, de e sant de xD..men men hoppas den blir bra, för jag kanske ska se den..om den kommer

Sambon min sa att han hade hört (nog läst på undertexter.se) att det va bestämt nu att Jackson skulle göra den och komma ut i Dec 08..eller om de va 09.
Själv tycker jag att det vore konstigt att ngn annan än Jackson gör Bilbo. Det är ju hans grej liksom, hans projekt.
Själv väntar jag med spänning på filmen. Och har gjort det ända sen dom första ryktena om att Bilbo skulle bli film!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#4 Undertexter.se har skrivit om samma nyhet jag har med i #0. Det är alltså inte bestämt att Peter Jackson ska regissera, men däremot har New Line varit i kontakt med hans agenter så de har nu öppnat för att han eventuellt ska göra den. Tidigare var deras inställning att han absolut inte fick göra den. Något datum är inte satt, åtminstone inte officiellt.

Peter Jackson :O
yay, nu har man något att vänta på :D
Make Pasta not War, Vee~
Han gjorde Sagan om Ringen trilogin jätte bra, så varför ska han inte få göra även denna! Absolut Jackson!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
hmmm…men ja har nog hört att peter jackson skulle med en annan regissera filmen..eller har ja hört något fel?
Make Pasta not War, Vee~

Läser boken just nu, vore skojj om det kom en film på den :)
Guillermo del Toro kommer att göra den med hjälp av Peter Jackson och Philippa Boyens. Enligt planerna så ska filmen bli i två delar och den första släpps (enligt planerna) 1.a december 2011, dvs precis tio år efter första sagan om ringen.

Jag läste att Viggo Mortensen sagt att han gärna spelar Aragorn i Bilbo också. Sen när är han med i den boken????
Undrar om de gör om den til nån sorts "pre-ringen" film.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Nä, han hade ju inte läst de andra böckerna. Tack o lov hade hans son det, så han rekommenderade pappa att ta rollen.
Hatar cancer och älskar vårlökar.